EducacióLes nostres propostes

Apostam per un model d’escola de barri i de proximitat a Palma

<![CDATA[Quan coordinava el programa electoral de la coalició a Palma, ens reunírem amb diversos col·lectius del món educatiu per analitzar la situació a Palma. Tots coincidiren en subratllar la problèmàtica de l'actual mapa escolar d'escolarització de Palma i ja apuntàrem una solució. Vos ho explic…
Actualment, Palma està dividida en 3 zones d’escolarització. L’àmplia extensió d’aquestes tres àrees provoca que la distància geogràfica dels domicilis dels alumnes respecte de l’escola assignada sigui excessiva. Tenir el centre educatiu enfora genera problemes diversos com:

  • Excés de desplaçaments, sovint motoritzats: Repercuteix directament en la contaminació atmosfèrica, en la saturació del trànsit i en els horaris laborals dels pares, mares o tutors.
  • Manca d’integració de l’escola al barri: l’alumnat no s’identifica amb el barri on estudia, hi ha una manca d’implicació del centre en l’entorn.
  • La llunyania obliga a recórrer al servei de menjador, amb la qual cosa els pares i mares deixen de controlar l’alimentació dels fills.
  • L’escola concertada esdevé una alternativa geogràficament més atractiva. Aquest factor pot determinar l’elecció d’un centre per damunt d’altres criteris estrictament educatius, com ara el projecte educatiu del centre, les activitats extraescolars que organitza o els serveis que ofereix. El problema apareix quan l’escola concertada no és accessible a tothom per qüestions econòmiques.

És necessari fer una aposta ferma per reivindicar un autèntic model d’escola de barri que sigui més proper a les famílies i més present als barris. Per els motius abans esmentats,  volem resstructurar les tres zones d’escolarització que existeixen actualment a Palma,  fins arribar a nou zones d’escolarització en el que seria el nou mapa escolar. Es tractaria de tres zones que alhora es divideixen en tres subzones d’influència.  Aquesta mesura suposaria:

  • Pacificar els accessos als centres educatius (corredors escolars).
  • Potenciar la mobilitat sostenible per a evitar desplaçaments innecessaris i problemes de trànsit.
  • Fomentar l’ambient de barri, de proximitat, i evitar la creació de “macroescoles” desarrelades.
  • Un control més gran de l’alimentació dels infants per part dels pares i  un estalvi important en la despesa familiar perquè no és necessari recórrer al servei de menjador.

És imprescindible tractar aquesta important modificació del mapa escolar de Palma als inicis de la legislatura per poder aplicar-la amb prou marge temporal i realment aconseguir implantar el nou model de proximitat.  Juntament amb el grup parlamentari de la coalició, posarem en marxa totes les accions necessàries perquè la Conselleria d’Educació sigui conscient de la necessitat d’aquest canvi de model de ciutat propera, on els protagonistes són les persones, i en aquest cas les famílies i els nins.]]>

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *