Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Cort reuneix la Comissió de Protecció Civil per a revisar el Pla d’emergències de Palma

El batle de Palma, Antoni Noguera, ha destacat la importància de la previsió i coordinació de totes les àrees municipals per a la prevenció de riscs

Foto Plater 1

Palma, 11 de desembre de 2017.- El batle de Palma, Antoni Noguera, ha presidit la reunió de la Comissió de Protecció Civil. L’acte s’ha celebrat al saló d’actes del Parc central de Bombers, a Son Malferit, i hi han pres part també la regidora de Seguretat Ciutadana, Angélica Pastor, i el cap de Bombers de Palma, Manolo Nieto.

L’Ajuntament de Palma havia convocat la reunió ordinària de la Comissió de Protecció Civil per a revisar el Pla bàsic d’emergències de la ciutat (PlaterPalma), les funcions de tots els membres que l’integren i avaluar la previsió meteorològica per als mesos d’hivern i el pla d’emergència sísmica de la ciutat.

El batle, Antoni Noguera, ha recordat la importància de la previsió i coordinació de totes les àrees municipals perquè l’Ajuntament estigui preparat per donar resposta eficaç a qualsevol emergència. També ha informat que abans de l’estiu la Comissió tornarà a reunir-se per a tractar la prevenció d’incendis forestals. Per la seva banda, la regidora de Seguretat Ciutadana, Angélica Pastor, ha explicat que davant una emergència el centre d’operacions se situarà al Quarter de Sant Ferran, ja que des d’allà es podran controlar les càmeres de trànsit i seguretat, a més de tenir el control de tots els semàfors de la ciutat.

La Comissió de Protecció Civil està integrada per representants del cos de bombers de Palma i Policia Local, a més de la majoria d’àrees i empreses de l’Ajuntament. L’organ de coordinació té quatre línies d’acció: les tasques de prevenció,  on entra el PlaterPalma; les funcions de planificació davant una possible amenaça; les funcions d’intervenció per a protegir i salvar la vida a persones davant una emergència, i, finalment, les tasques de rehabilitació, restablint els serveis públics indispensables per a la tornada a la normalitat.

Alguns dels objectius de la Comissió de Protecció Civil són donar una resposta eficaç a les emergències que es manifestin, derivades dels riscs identificats al Pla; coordinar tots els serveis, mitjans i recursos de les entitats públiques i privades existents a Palma; permetre la integració dels plans d’àmbit superior o inferior, i assegurar la primera resposta davant qualsevol situació d’emergència que pugui donar-se en el municipi.

El cap de Bombers de Palma, Manolo Nieto, ha estat l’encarregat d’explicar als assistents els criteris tècnics del pla i les previsions meteorològiques per a aquest hivern, sobre les que no es preveuen efecte importants. El Pla d’emergències s’ha activat només dues vegades, una el 2007  amb el cap de fibló i l’altra amb l’esfondrament de l’edifici del Camp d’en Serralta el 2009.

Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email