Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

La campanya “A Palma, menors 0,0” fomentarà la tolerància zero al consum d’alcohol entre menors durant tot l’estiu

Antoni Noguera: “Volem que aquesta imatge sigui una eina de sensibilització, de prevenció i d’educació entre iguals”

Mercè Borràs: “Cal canviar la cultura de l’alcohol i hem d’incloure la prevenció a l’agenda social i política”

La campanya segueix el model de l’Institut de recerca especialitat en addiccions Irefrea i es desplega ara via els busos de l’EMT, cartells i OPIS i material a les associacions de veïns de Palma de cara a les festes d’estiu

menors00
Palma, 1 de juny.-El batle de Palma, Antoni Noguera, la regidora de Benestar i Drets Socials, Mercè Borràs; la directora general d’Igualtat i Drets Cívics, Lucía Segura, el director general de Participació Ciutadana i Maria Àngels Duch, directora de projectes de l’institut de recerca especialitzat en l’estudi i prevenció d’adiccions IREFREA , han presentat avui la campanya “A Palma, menors 0,0” que té com objectiu generar entre la ciutadania la tolerància zero amb el consum d’alcohol entre menors.

Noguera ha remarcat la importància de que la campanya es llanci ara just abans de les festes d’estiu que es fan als pobles i a les barriades de Palma. “Volem que arribi a traves de l’Ajuntament, de Dinamo, dels comerços i que aquesta imatge sigui una eina de sensibilització, de prevenció i d’educació entre iguals”, ha dit. “És un de corresponsabilitat i és important perquè Palma continuí tenint la vocació de ciutat amiga de la infància”, ha dit.

Borràs, ha destacat que a Palma existeix una realitat que és el consum d’alcohol a espais públics entre joves i davant aquesta realitat l’Ajuntament s’ha volgut implicar i actuar. “Varem signar un conveni al gener de 2018 amb Irefrea per poder dur a Palma un programa que està funcionant a set ciutats de països europeus”, ha dit Borràs. “Durem a terme un pla d’actuacions extretes de les experiències d’altres països i adaptades a la nostra realitat per tal de reduir el consum d’alcohol entre els joves menors d’edat i prevenir les conseqüències”, ha remarcat i ha destacat que la “metodologia” del programa exigeix la implicació de “tota la comunitat”.

Per aquest motiu, l’Ajuntament compta amb una la comissió integrada per diferents àrees municipals com ara Batlia, Benestar i Drets Socials, Seguretat Ciutadana, Comerç, Sanitat i Consum, Participació i Igualtat i Drets Cívics i Educació que té com objectiu comú treballar per prevenir el consum d’alcohol entre menors.

Model de set ciutats europees

La campanya, que s’ha elaborat de forma participativa, s’emmarca en el model teòric impulsat per l’Institut de recerca especialitzada en l’estudi i prevenció d’addiccions IREFREA (Institut europeo de Estudios en Prevención) i compta amb fons europeus a traves del projecte Stand in Europe que s’està desenvolupant a set ciutats europees (Rotterdam, Liverpool, Estocolm, Kiel (Alemània), Praga, Valmez (República Txeca), Eslovènia (Lubliana)

L’Ajuntament, des de la setmana que ve, desplegarà la imatge de la campanya a traves de diferents suports com les imatges a les línes línies 20,16 i 15 dels autobusos de l’EMT, OPIS, cartells, imatge a les Oficines d’Atenció a la Ciutadania i xarxes socials, entre d’altres.

Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email