Durant el passat ple es va aprovar l’aplicació a la plaça del Pla d’Usos que regula els eixos cívics i les zones per a vianants
L’Smap ofereix 50 abonaments a l’aparcament de Comtat del Rosselló per als residents amb una minva del preu d’un 20 per cent
Palma, 6 d’agost de 2018.- Construïm una Palma més verda i més amable per a la ciutadania. Convertim la plaça del Banc de s‘Oli en una zona per vianants. Dignificam un espai emblemàtic de Palma i avançam en la protecció del patrimoni. La mesura s’ha pres en base al Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS).
L’actuació dóna resposta a dues mesures del PMUS: la número 2, on es marca la necessitat d’incrementar els carrers per a vianants, i la número 36, on s’especifica que, a mesura que l’Ajuntament recuperi els aparcaments en concessió, pugui destinar-los als residents i recuperant espai per als vianants.
A la plaça ja s’aplica el Pla d’Usos que regula els eixos cívics i les zones per a vianants, que limita l’obertura d’establiments d’oci. L’objectiu és cercar l’equilibri entre l’oci i el descans dels veïnats i que incrementar l’espai per a la ciutadania no impliqui augmentar el número d’establiments a la zona. Només n’hi pot haver tres en un radi de 50 metres al voltant d’un establiment.
La mesura implica que no es permet aparcar ni circular a la plaça. No es podrà fer la circumval·lació per la glorieta i sí es podrà circular per un dels laterals, aquell que enllaça el carrer de Can Vatllori amb el carrer del Sant Esperit, a més d’accedir als guals. S’han instal·lat jardineres per impedir que els vehicles entrin a la plaça. L’actuació suposa la pèrdua de set aparcaments de cotxes i aproximadament d’unes 30 de motocicletes.
Per minvar l’impacte, la Societat Municipal d’Aparcaments i Projectes (Smap) oferirà 50 abonaments a l’aparcament del Comtat del Rosselló per als residents a l’Acire de Banc de s’Oli, amb una reducció del 20 per cent sobre el preu habitual. D’aquesta manera, s’ofereixen 10 abonaments 24 hores, 10 abonaments nocturns i 30 abonaments per a motocicletes. L’alternativa és superior en número als estacionaments que es perden en superfície.