El metro guanya 26.123 usuaris respecte d’octubre de 2017 mentre que la línia 19 de l’EMT només en perd 4.955, per tant 21.128 no provenen de l’autobús
El número d’usuaris que han emprat el metro amb la targeta ciutadana durant l’octubre ha estat de 21.565
Si integram, sumam i estimulam la demanda i el número d’usuaris
La integració no està restant usuaris a l’EMT i, a més, s’ha comprovat que hi ha hagut un transvasament modal cap al metro
Palma, 21 de novembre de 2018. – Avui s’ha presentat un primer balanç de la primera fase d’integració tarifària -entre EMT i Metro-, que va entrar en funcionament a finals de setembre. Les dades que han aportat demostren que la integració s’ha traduït en un important increment del número d’usuaris del metro, 26.124 més en octubre de 2018 que en 2017 (un 17% més), mentre les línies de l’EMT coincidents amb el corredor pugen o tenen una pèrdua molt poc significativa.
Així, el metro de Palma va transportar durant el passat octubre 176.331 usuaris, 26.123 més que el mateix mes de 2017, en què foren 150.208 els usuaris. Del total d’usuaris del mes d’octubre del metro, 21.565 (el 12%) han emprat la targeta ciutadana. La línia 19 de l’EMT, el trajecte de la qual coincideix amb el del metro, ha disminuït en 4.955 usuaris. D’aquesta manera l’increment de passatgers del metro, restant la part de pèrdua de l’EMT, ha estat de 21.268 viatgers, que no han transvasat del bus. Una xifra que, a més, és molt semblant al número de persones que han emprat la targeta ciutadana al metro, que han estat 21.565.
Dades EMT
Pel que fa a altres línies de l’EMT que comparteixen recorregut amb el metro, la 10 i la 11, no han perdut passatge, sinó que l’han augmentat: un 21 per cent i un 6 per cent, respectivament. Durant el mes d’octubre l’EMT va transportar 3.916.046 persones, un 6,89 per cent més que el mateix mes de 2017, quan empraren l’empresa municipal 3.663.522 persones. La integració no està restant usuaris a l’EMT, tot el contrari, seguim incrementant els passatgers i, a més, s’ha comprovat que hi ha hagut un transvasament modal cap al metro.
Hem de destacar com els resultats de l’inici de la primera fase de la integració tarifària demostren que la planificació i suma d’esforços conjunts dona resultats i es tradueix amb l’increment d’usuaris del transport públic. Si integram, sumam i estimulam la demanda i el número d’usuaris.
Segona fase
Hem de recordar que s’està fent feina ja per fer realitat la segona fase –que permetrà l’ús de la targeta TIB a l’EMT- i que s’han destinat 7,5 milions d’euros a dotar tots els autobusos (TIB, EMT i de les altres Illes) de la mateixa tecnologia (de validació de targetes) amb l’horitzó posat en la integració total del conjunt de les Illes.
Hem de destacar la planificació conjunta de la mobilitat entre l’Ajuntament i el Govern, una feina que ja està donant els seus fruits. Amb la integració tarifària cercàvem integrar el metro dins la xarxa del transport urbà, ara podem dir que aquest objectiu s’està començant a assolir.