Palma, 25 de febrer de 2019.- L’Àrea de Mobilitat convertirà Santa Catalina en una zona 30 de trànsit pacificat. Les obres es faran a càrrec del contracte de senyalització i començaran al març perquè estigui en vigor l’abril. La mesura dóna resposta a les peticions veïnals que reclamaven iniciatives per minvar la velocitat dels vehicles que hi circulen i s’emmarca dins del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS). El projecte es presentarà en breu als veïnats.
La mesura s’engloba dins de l’estratègia de mobilitat que cerca una major pacificació del trànsit i incrementar la seguretat vial. En aquest sentit, des del consistori recorden que els estudis marquen de forma clara que, a una menor velocitat, es té un millor resultat davant d’un accident. Per això, “és un objectiu de l’actual equip de govern incrementar les zones 30 i reinvertir la prioritat a favor dels vianants i de les bicis”, han assegurat.
Característiques
Per instal·lar una zona 30 s’han de complir una sèrie de característiques, que es compleixen al barri:
- A zones o barris residencials.
- A zones on hi abundin petits comerços o zones mixtes residencials/comerços.
- A carrers on la funció local és més important que la circulació.
A les zones 30 les prioritats s’inverteixen i el vianant passa a tenir prioritat davant del vehicle. Els límits seran el carrer Indústria, els carrers JoanCrespí, Vila, Mestres d’Aixa, Sant Magí i l’avinguda Argentina. Hi haurà dos eixos que no s’inclouran dins la zona perquè hi circula el transport públic: l’eix format pel carrer Caro i l’eix del carrers Comte de Barcelona i Espartero. La proposta s’emmarca dins les mesures estratègiques número 10, 4, 16 i 29 del PMUS.
Portes d’accés
El projecte de zona 30 s’ha plantejat sobre el concepte de porta d’accés. En el projecte es plantegen un total de 22 portes que són tots els accessos per on pot accedir el trànsit rodat. A les vies de sortida es senyalitzarà verticalment la fi de la zona. A l’interior s’ha previst incrementar la senyalització de la limitació de velocitat a 30 km/h. Així, s’instal·laran senyals verticals que es reforçaran amb símbols horitzontals similars als de les entrades. En total, s’ubicaran 35 senyals de zona 30 de gran format complementades amb el corresponent símbol horitzontal.
El projecte contempla 22 passos de vianants a les portes d’entrada: quatre a Joan Crespí, cinc a Caro, quatre a la zona de plaça Progrés, dos a Espartero i a Comte de Barcelona i una als carrers Monterrey, Sant Magí, Anníbal, Murillo i Despuig. Aquesta serà la tercera zona 30 de Palma després de la de Son Sardina i la de es Rafal-es Vivero.