Palma, 26 de juliol de 2019.- El batle de Palma, Jose Hila, el Tinent de batle de Mobilitat Sostenible, Francesc Dalmau i el gerent de l’Empresa Municipal de Transports de Palma (EMT), Mateu Marcús, han presentat avui els sis busos nous que s’incorporaran a la xarxa de l’EMT a partir de principis d’agost. L’acte ha comptat també amb la presència de la regidora de Model de Ciutat, Habitatge Digne i Sostenibilitat, Neus Truyol, la regidora de Justicia Social, Femnisme i LGTBI, Sonia Vivas i el Director de Vendes d’Iveco España, Juan Miguel vázquez Luis i la directora general de Mobiliat, Irene Nombela.
Hila ha destacat que aquests busos permetran millorar la qualitat del servei. “Són autobusos més accessibles, atenen la demanda de tenir un millor aire condicionat, tenen carregadors USB i per a les persones sordes incorporen un altaveu a l’exterior; i a més ens permeten millorar les freqüències de les línies: milloram la freqüència de la línea 28 i la capacitat de les línees 5, 7 i 8”, ha dit. “Són dues notícies molt bones que reflecteixen l’aposta de l’equip de govern pel transport públic, de donar alternatives al cotxe i de canvi de model de mobilitat a Palma que passa per oferir una alternativa còmoda al cotxe”, ha afegit el batle.
Els primers nous busos reduïran a la meitat la freqüència de la línea 28 (Son Llàtzer Circular) i reforçaran la capacitat de les línees 5, 7 i 8 amb 5000 places més
Dalmau, per la seva banda, ha destacat que el “compromís de la legislatura” és acabar el mandat amb tota la flota renovada i amb uns busos que són més amables amb l’entorn i més respectuosos amb l’ecologia”. “Són busos més silenciosos, més moderns i pensats per Ciutat”, ha dit. “
Aquests vuit busos nous tenen 12 metres i han estat produïts per la marca Iveco España amb un preu unitari de 277.232 euros. Es tracta de les primeres unitats noves de les 100 que han d’arribar a Palma des d’ara i fins a la Setmana Santa de 2020 i que han suposat una inversió total d’en torn uns 32,5 milions d’euros.
Els busos que s’incorporen ara permetran millorant la freqüència de la línea 28 que passa de 60 a 30 minuts. La línea 28 Son Llàtzer Circular recorre els barris de Pere Garau, Son Gotleu, Rafal Vell, Rafal Nou, Son Llàtzer, Son Ferriol, Coll d’en Rebassa, Ciutat Jardí, La Gruta, Molinar, Portitxol, Manuel Azaña/Nou Llevant i Pere Garau.
Es tracta de les primeres 100 unitats noves que aniran incorporant-se a la xarxa des d’ara i fins a finals d’abril de 2020
Així mateix, els nous busos permetran permetrà millorar la capacitat de les línies 5, 7 i 8 de l’EMT dotant d’un bus més a cada una d’aquestes línies i ajudant així a millorar el servei.
En concret, el fet d’afegir un bus nou a cada una d’aquestes línies permetrà afegir 1700 places al dia a la línea 5, 1750 a la línea 7 i 1800 a la línea 8, sumant així una capacitat total de més de 5000 places al dia a la xarxa actual de l’EMT.
Busos del segle XXI
A més de permetre millorar el servei de forma immediata els nous busos incorporen tota una sèrie de millores que faran que la flota disposi de vehicles més sostenibles, més amables (es redueix el renou) i amb un disseny i una tecnologia adaptada al segle XXI.
-Menys contaminants: els nous busos funcionaran amb gas natural comprimit, un combustible que consumeix menys i suposa reduir les emissions de c02 en un terç respecte a la flota de busos actual que majoritàriament empra el combustible Diesel.
-Més amables amb l’entorn: el gas permet reduir la contaminació acústica (el renou) a la meitat respecte als busos més obsolets (que daten de 2001).
-Amb tecnologia solar: disposen d’una manta fotovoltaica al sostre que alimenta amb energia solar una part de l’equipament interior que fan servir els vehicles.
-Més segurs: incorporen mecanismes de seguretat a l’obertura i tancament de portes, suspensions més còmodes, un interior il·luminat amb tecnologia led que minva el calor interior i una millor refrigeració.
-Més còmodes: els seients dels nous busos són més higiènics, ergonòmics i més fàcils de mantenir. Així mateix incorporen el sistema de càmeres per l’obertura i el tancament de portes i per fer marxa enrere.
-Més accessibles: els nous busos incorporen un altaveu exterior, el número de la línea és visible des del lateral, tenen tres portes i un interior més diàfan d’un únic pis. A més la rampa telescòpica per l’accés per a persones amb mobilitat reduïda està integrada a la carrosseria millorant així el seu manteniment.
-Amb tecnologia adaptada a les necessitats del segle XXI: els sistemes de comunicació que fan servir estan preparats per la tecnologia del segle XXI.
-Cada unitat disposa de 6 carregadors USB.