Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

L’SMAP assumeix des d’avui la gestió de l’aparcament de plaça Major i l’Ajuntament constitueix un procés participatiu per definir el futur dels espais comercials

Palma, 12 de setembre.- La Societat Municipal d’Aparcaments i Projectes (SMAP) assumeix des d’avui la gestió de l’aparcament de plaça Major. Aquest aparcament té un total de 677 places d’aparcament distribuïdes en tres plantes. De les 677 places un total de 205 són d’ús privatiu (en règim de propietat) i la resta, 472 són en règim de concessió. D’aquestes, n’hi ha 240 destinades a abonaments (200 a abonaments en la modalitat 24 hores i 40  abonaments en la modalitat nocturna) i la resta destinades a rotació.  

Els 10 treballadors que hi ha actualment en plantilla es subrogaran amb tots els drets i obligacions. L’aparcament de plaça Major compta al seu interior amb cinc locals que farà servir l’SMAP com espai per d’oficines i arxiu.

Pla per modernitzar i actualitzar l’aparcament

La incorporació d’aquest aparcament a la xarxa de 11 aparcaments de  l’SMAP permetrà a curt termini implantar les millores tecnològiques que ja funcionen amb èxit a la resta d’aparcaments com ara l’obertura automàtica de la barrera amb el sistema de lectura de matrícula o  el pagament amb targeta a tots els caixers. De forma immediata es renovaran tant les barreres com els caixers de l’aparcament de plaça Major.

L’SMAP té previst en els propers mesos un pla per modernitzar i actualitzar l’aparcament, millorant així mateix l’accessibilitat. Així, s’incorporaran cinc places per a vehicles elèctrics, es millorarà el sistema d’extracció de fums i la seguretat de la instal·lació,  es renovaran  per complet els tres ascensors que actualment té l’aparcament i els banys. Es preveu també incrementar la neteja i la il·luminació de les tres plantes d’aparcament i canviar la senyalètica d’aquest espai.

Pel que fa als preus, es mantindrà el preu dels abonaments actual (160 per una plaça 24 hores i 45 per un abonament nocturn) i la tarifa de rotació actual es mantindrà (1,9 euros/hora).

Procés participatiu

Després d’haver valorat totes les possibilitats els informes jurídics i tècnics de l’Ajuntament no avalen una prorroga o autorització administrativa que permeti que els locals comercials ubicats sota la plaça Major segueixin més temps amb la seva activitat. Per aquest motiu, avui es constitueix un equip de treball integrat per diferents àrees municipals que, en primer lloc, analitzarà els estudis tècnics preliminars sobre l’estat i condicions dels espais dels locals, per si això pogués comportar reclamacions al concessionari o intervencions d’àrees de l’Ajuntament.

Un cop revisats aquests informes i les seves recomanacions, la intenció d’aquest equip de treball és convocar representants econòmics, així com entitats veïnals i socials, per a realitzar un procés participatiu que defineixi l’ús d’un espai tan emblemàtic i cèntric de la ciutat.

Després del procés participatiu, aquest equip de govern proposarà els usos de l’espai dels locals comercials abans que finalitzi l’any.

Als locals comercials conviuen espais en règim de propietat privada i 53 locals en concessió. D’aquests, el passat 5 de setembre 39 ja s’havien desallotjat.

Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email