Palma, 30 de novembre de 2019.- L’Ajuntament de Palma s’ha sumat avui al Dia Internacional de les Ciutats Educadores amb un acte que ha tingut lloc a la plaça de Cort. Així, Cort ha estat el punt neuràlgic de la jornada, que ha comptat amb la música del cor del projecte de Sons de Barri i d’un grup de músics de l’Escola Municipal de Música, que han tingut la col·laboració de membres de la formació “Junts sonam millor”. A més, durant l’acte el batle, Jose Hila; el regidor de Cultura i Política Lingüística, Llorenç Carrió, i Elisenda Ramon, alumna de l’Escola Municipal de Música, han llegit la Declaració del Dia Internacional de les Ciutats Educadores 2019.
El batle ha remarcat, durant la lectura, el compromís “d’escoltar la ciutat per transformar- la, amb l’objectiu d’obrir espais de construcció democràtica i participativa que incorporin totes les veus i que ens permetin crear una ciutat que no deixi ningú enrere”. “Ens sumem a la celebració mundial del Dia Internacional de la Ciutat Educadora, amb la convicció que caminar de la mà de nombroses ciutats ens permet avançar amb pas ferm i fer sentir la nostra veu en favor d’aquest model de ciutat”, ha conclòs.
El regidor, per la seva part, ha assegurat que “les Ciutats Educadoressom conscients de que els reptes als que ens enfrontem no poden abordar-se amb solucions unilaterals i simples, sinó que cal articular espais que acceptin la contradicció i que proposin processos de coneixement, diàleg i participació com la millor manera de conviure”. “Com a administració més propera a la ciutadania, ens comprometem a establir i potenciar els diferents canals de comunicació i participació”, ha afirmat.
Elisenda Ramon ha estat l’encarregada d’iniciar la lectura del manifest. “Avui dia ningú qüestiona que les ciutats, grans i petites, són escenaris clau on els reptes que ha d’afrontar la humanitat impacten amb tota la seva complexitat”, ha dit. “Estem compromesos amb una visió integral de l’educació al llarg i ample de la vida i amb maximitzar l’impacte educatiu de les nostres polítiques municipals, repensant la ciutat com un ecosistema educatiu inclusiu, dinàmic, i en diàleg permanent amb les persones que hi viuen”, ha explicat.
Actuacións
Sons de Barri, amb 35 infants, han interpretat tres peces: “Capitán, mi Capitán” (Josu Elberdin), “Mantusha lupamusha” (Josu Elberdin) i “Bonse Aba” (tradicional de Zambia). Els alumnes de l’Escola Municipal de Música, per la seva banda, han tocat també tres peces: “Let her go” (Passengers), “When I was your man” (Bruno Mars) i “Junts sonam Millor” (original de l’Escola de Música).
El Dia Internacional de les Ciutats Educadores, és un moviment internacional conformat per l’Associació Internacional de Ciutats Educadores (AICE) que es va fundar el 1994. Palma, juntament amb altres 493 ciutats de 36 països de tots els continents, forma part d’aquest moviment entre els objectius del qual hi ha la de reclamar la importància de l’educació a la ciutat, promoure els principis de la Carta de les Ciutats Educadores i impulsar l’aprofundiment del concepte de Ciutat Educadora.
Sons de Barri és un projecte sociomusical que es duu a terme als centres educatius de la barriada de Son Gotleu des de l’any 2013. El seu objectiu és oferir igualtat d’oportunitats als infants i famílies més vulnerables utilitzant la música com a eix de cohesió social i de canvi.
Per altre part, l’Escola de Música Municipal suposa una oferta educativa ampla i molt variada per atendre les necessitats i interessos musicals de totes les edats i públic. La creativitat, la motivació, la música en grup, la felicitat de l’alumnat, el seu gaudi amb la interpretació pública, són els preceptes que mouen al centre a dur a terme totes les accions necessàries per assolir-ho.