Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Cort fixa noves mesures en aplicació del Reial Decret que regula l’estat d’alarma

Palma, 17 de març de 2020.- L’Ajuntament de Palma fixa noves mesures relacionades amb Funció Pública en aplicació del Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la crisi sanitària ocasionada pel COVID-19. El Reial Decret determina la necessitat d’establir mesures organitzatives que garanteixin el manteniment del servei públic i a la vegada es cohonestin amb la situació d’estat d’alarma i les obligacions de confinament que s’han declarat. A més, també estableix la suspensió immediata dels terminis administratius.

Per aquest motiu, el batle de Palma ha dictat una instrucció interna on es marquen les mesures que s’aplicaran al personal funcionarial de l’Ajuntament de Palma. D’aquesta manera, hi haurà uns serveis mínims que hauran de ser presencials i, la resta, farà feina des de casa. Per fer-ho possible, s’ha habilitat una eina de teletreball. L’objectiu és mantenir l’activitat de l’Ajuntament mentre duri l’Estat d’Alarma.

Amb aquestes mesures, l’Ajuntament s’ajusta en allò que determina la declaració d’estat d’alarma:

  • Garantir els serveis mínims públics
  • Garantir i reforçar aquells que són més essencials en aquest moment
  • Prendre mesures que fomentin  i possibilitin el confinament d’aquells empleats públics que puguin treballar en remot des de les seves llars, limitant l’assistència als centres de treball per contribuir així a evitar situacions de risc que afecten a tota la ciutadania i, especialment, a la població de risc.
  • Adoptar mesures perquè les tasques que s’hagin de mantenir de manera presencial es duguin a terme en condicions adequades de seguretat, per evitar riscos de contagi.

Cultura

La plataforma de cinema en streaming Filmin ofereix 5000 codis gratuïts de visionat de les pel·lícules seleccionades del festival de cinema Atlàntida, una iniciativa de la qual participa l’àrea de Cultura. FILMIN oferirà 5.000 codis gratuïts per al visionat mitjançant un enllaç que es podrà trobar a www.palmaculturaoberta.com, la plataforma que ha habilitat l’Ajuntament per oferir continguts culturals. A l’apartat de nou contingut de la web comptarà amb una ressenya de Jaume Ripoll, cofundador de FILMIN i director del Festival de Cinema Atlàntida. Cal destacar que en un dia s’ha augmentat el nombre de persones del món de la cultura que han volgut participar al projecte de palmaculturaoberta.

Mobilitat

Les dades de passatge dels busos de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) han caigut entre dilluns passat dia 9 de març i aquest dilluns dia 16 de març un 85%. Aquesta disminució del passatge ha estat progressiva des d’aquest  dissabte, dia en què s’anuncià l’estat d’alarma. L’EMT va perdre dissabte un 62,7% de la demanda habitual en un dissabte i diumenge, dia 15 de març,  aquesta xifra fou d’un 81,9% de disminució de la demanda respecte a un diumenge habitual. 

L’oferta programada de transport públic de dilluns i dimarts s’ha mantingut intacta respecte a un dia feiner habitual. L’EMT ha fet el seguiment dia a dia de l’evolució de la demanda. Aquesta reducció del nombre de passatgers també s’ha traduït en una molt baixa ocupació dels vehicles, un fet que facilita el compliment de les distàncies  entre persones usuàries i disminueix,  per tant, els riscs de transmissió del virus.

Cal recordar que des d’aquesta setmana, i amb l’objectiu de preservar la salut dels passatgers i dels treballadors de l’EMT, no està  permès pagar amb efectiu i només es poden fer servir targetes ciutadanes i targetes o bé abonaments d’un, dos o 10 viatges. Així mateix, l’accés al bus s’haurà de realitzar obligatòriament per la segona porta enlloc de la per la porta del conductor/a. L’aproximació del passatge al conductor/a queda limitada amb una cinta, per garantir així que es manté la distància de seguretat establerta per les autoritats sanitàries. Des de la setmana passada , l’EMT ha reforçat la neteja diària de l’interior dels vehicles amb productes altament desinfectants i amb especial cura d’aquelles punts de contacte manual intens, com polsadors, barres de subjecció, seients màquines de venda de tiquets, validadores, etcètera.

Obres al carrer

Les obres finançades per l’Ajuntament continuen en marxa. Cada una de les contractes que realitza les obres té un protocol d’actuació pel que fa a mesures de seguretat i higiene dels seus treballadors. La figura de coordinador de seguretat i salut de l’Ajuntament s’encarrega de supervisar que aquestes mesures es compleixen.

Les obres d’asfaltat o de reurbanització com ara Camp Redó, camí de Jesús o millores al paviment i ordenació d’escossells del barri de Son Xigala continuen en marxa. Pel que fa a les brigades municipals que realitzen petites reparacions a la via pública (vorals, etc) s’ha establert un sistema de torns per garantir la distància entre les persones que treballen.

Seguretat Ciutadana

L’Associació de Jubilats de la Policia Local de Palma s’ha posat a disposició del cos policial per si els seus serveis poden ser necessaris per reduir l’impacte de la situació generada amb motiu de la pandèmia provocada pel coronavirus COVID-19. La Prefectura de la Policia Local ha agraït la seva disposició i ha acceptat la seva oferta de col·laboració. Així, s’ha determinat que actuaran com a grup de reserva en cas de necessitat

Neteja

Emaya és una empresa amb infraestructures considerades crítiques i que proporciona serveis essencials per a la ciutadania. Per això, s’apliquen mesures per garantir els serveis d’abastiment d’aigua, sanejament, recollida de residus i neteja de la ciutat al llarg del temps. L’objectiu de les decisions acordades és garantir aquests serveis, sempre respectant les restriccions, protegint la salut dels treballadors i atenent a les seves necessitats familiars.

Es manté la recollida de residus i la neteja de la ciutat, que es reduirà d’acord a la reducció de les necessitats. No hi haurà recollida de trastos al carrer, ni recollida domiciliària. Els parcs verds romandran tancats durant la declaració d’alarma, igualment el camió del reciclatge suspèn la seva ruta setmanal

Altres mesures adoptades

Altres mesures adoptades relacionades amb la mobilitat:

  • Bicipalma. L’empresa de bicicleta pública deixarà de prestar el seu servei des d’avui i durant 15 dies. Les bicicletes s’han retirat del carrer.
  • ORA. Es suspèn el servei de l’ORA a partir de demà i durant 15 dies. La zona blava no estarà en funcionament durant aquests dies.
  • Galeres. Es suspèn el servei de galeres.
  • Taxis. Respecte de les llicències d’auto-taxi, amb l’objecte de les possibles afectacions al servei, es publicarà un protocol per tal de coordinar i regular el servei dels autotaxis a Palma. Al mes de Març a Palma ja està fent feina el 50 per cent de la flota. Si l’estat d’alarma es perllonga al mes d’abril, una Mesa amb representants del sector decidirà les possibles modificacions de cara al servei.

Tancament fins dia 30 de març de les següents instal·lacions:

  • Poliesportius i pistes esportives.
  • Parcs i jardins.
  • Casals de barri.
  • Centres de dia.
  • Casals d’autonomia personal.
  • Escoletes.

Tancament des de dissabte 14 de març i durant un mes de les següents instal·lacions:

  • Biblioteques.
  • Castell de Bellver.
  • Casal Solleric, Can Balaguer i Fundació Pilar i Joan Miró.
  • Arxiu municipal.

Atenció a la ciutadania

Les Oficines d’Atenció a la Ciutadania romandran tancades. Estarà oberta la de Cort per a tràmits essencials: registre General d’entrada estrictament necessaris i empadronaments urgents per obtenir targeta sanitària. Les Oficines d’Informació Turística romandran tancades. Els serveis d’ocupació i promoció econòmica oferiran informació telefònica i via mail. El telèfon 010 està plenament operatiu per resoldre qualsevol dubte.

Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email