Palma, 24 de març de 2020 – La tinenta de batle de Model de Ciutat, Habitatge Digne i Sostenibilitat, Neus Truyol, ha explicat avui que l’àrea no s’ha aturat amb motiu de l’Estat d’Alarma decretat pel COVID-19. L’activitat s’ha reorganitzat perquè les tasques puguin continuar en les diferents modalitats possibles, teletreball o presencial en torns, prioritzant que la majoria quedi a casa. “L’objectiu és doble: protegir i garantir la seguretat dels treballadors i treballadores públics, i assegurar la continuïtat del servei públic”.
Així, avui ha tengut lloc de forma telemàtica el Consell de Gerència d’Urbanisme, que es celebrarà cada dues setmanes per vídeo trucada. Això permet donar continuïtat a l’aprovació d’expedients de llicències d’obra, activitats, planejament i expedients sancionadors.
“Els acords dels Consell de Gerència que se celebrin les properes setmanes tenen validesa des de la mateixa aprovació i per a garantir la informació pública es publicaran a la pàgina web de l’Ajuntament i si és necessari es notificaran via electrònica a les persones interessades. Treballam cada dia perquè les afectacions i perjudicis a la ciutadania i l’economia siguin les menors possibles” ha senyalat.
Moratòria pagament hipoteques
Igualment, l’àrea de Model de Ciutat, Habitatge Digne i Sostenibilitat ofereix una guia d’acompanyament i formularis tipus per als possibles beneficiaris de la moratòria del pagament de les hipoteques. Tota la documentació està disponible al web municipal, amb informació sobre com fer la tramitació amb la seva entitat bancària…etc. “Sabem que aquesta crisi té una repercussió en les famílies que a l’hora de fer front a les hipoteques, es trobaran en dificultats i volem estar devora les persones”, ha assegurat Truyol.
Al Patronat Municipal d’Habitatge-RIBA s’està prestant atenció telefònica, atenció als usuaris de caire social que afectin a llogaters o les comunitats d’habitatges que gestiona el PMH-Riba. Així mateix, es tramiten els expedients de contractació.
El personal tècnic de Model de Ciutat està donant continuïtat a la resta de projectes, com tramitació ordinària d’expedients de activitats, expedients de disciplina, revisions Inspecció Tècnica d’Edificis, i expedients de planejament. També s’han establert serveis mínims per a les inspeccions de final d’obra; atenció ciutadana via correu electrònica i telefònic de consultes de caràcter tècnic, jurídic o administratiu.
Obres en execució
Així mateix, Neus Truyol ha explicat que mentre no s’estableixin decisions contràries específiques, les obres en execució poden continuar. Per això, ha fet “una crida a la responsabilitat dels promotors i constructors. Des de la regidoria consideram que el més prudent seria paralitzar aquelles obres que no siguin d’urgència o no es tracti infraestructures essencials, però aquesta decisió compet a l’Estat.
Per a les obres en marxa, Truyol ha explicat que el Consell Superior de Col·legis d’Arquitectes d’Espanya i el Consell General d’Arquitectura Tècnica d’Espanya han elaborat indicacions per a la direcció d’obra “amb pautes d’actuació per garantir la salut i la seguretat de les persones que hi treballen”.
El Pla General continua la seva redacció amb el calendari previst, ara bé, s’està revisant amb les altres entitats externes i administracions que han d’emetre informe per conèixer l’abast de la paralització dels terminis administratius.
També estan en marxa projectes com el Casal Barri Gènova, Plaça dels Nins, Plaça de Sant Jordi, S’Aigo Dolça, i la resta de projectes EDUSI.
Truyol ha volgut agrair a tots i cadascun dels treballadors de l’àrea “la seva dedicació i professionalitat, principalment la dels caps de departament, perquè tothom ha entès la gravetat de la situació i ha actuat de forma responsables amb les seves encomanes”. Gràcies a això s’ha pogut mantenir l’activitat dels departaments a un ritme diferent però constant.