Palma, 23 d’abril de 2020.- Avui s’ha celebrat el Consell Rector del Patronat Municipal de l’Habitatge per aprovar la liquidació dels comptes 2019 i donar compte de la resolució que permet reduir els preus dels lloguers dels habitatges de propietat municipal que gestiona el Patronat, així com per exposar les diferents línies de feina des de l’inici de l’estat d’alarma.
“Protegim i donam estabilitat a les famílies. Responem a l’emergència social amb un paquet de mesures directes que beneficien a la ciutadania més vulnerable”. La regidora de l’àrea i presidenta del Patronat Municipal de l’Habitatge (PMH-RIBA) ha detallat davant els membres del Consell Rector celebrat avui les següents mesures adoptades:
– les famílies que es trobin en situació de vulnerabilitat econòmica a conseqüència de l’emergència sanitària ocasionada pel COVID-19 poden escollir entre una bonificació del 50% del lloguer durant l’estat d’alarma i fins als 4 mesos següents, o bé ajornar el pagament del lloguer i que es fraccioni durant el 2020-2021, és a dir una moratòria.
La regidora ha detallat que “el Patronat gestiona 386 habitatges i estimam que la meitat de les famílies es podrien beneficiar de la mesura. En total afectaria, més o manco, unes 500 persones”.
– A més, el Patronat prorroga automàticament 6 mesos tots els contractes de lloguer que caduquin durant l’estat d’alarma i fins 2 mesos després.
– Especial seguiment als usuaris, especialment la gent gran, durant el confinament. El personal del Patronat està duent a terme una atenció personalitzada i directa amb les famílies que viuen als habitatges del Patronat, que són gairebé 400 persones. “Estam en contacte amb totes les famílies per conèixer quina és la seva situació i l’afectació derivada de la crisi que patim. És important aquest acompanyament i respondre a les seves necessitats perquè hi ha casos amb persones que viuen soles o persones majors”. A més, s’ha elaborat un protocol d’atenció d’incidències, hi ha servei d’atenció per a emergències de manteniment i actuacions puntuals de neteja amb EMAYA.
– Suport en l’atenció telefònic i de treball social a l’Oficina Antidesnonaments i Centres Municipals de Serveis Socials de l’Àrea de Benestar Social.
Amb tot, la regidora ha recordat la necessitat d’incrementar els recursos de què disposa l’Ajuntament i en concret l’Oficina per a poder donar ajudes o alternatives d’allotjament davant el previsible augment de la demanda. “No podem oblidar que el mercat immobiliari privat també té una responsabilitat i capacitat d’incidència per contribuir a donar resposta a les necessitats de la població i allunyar-se de l’especulació. Des de l’administració hem de treballar conjuntament per eradicar les desigualtats socials en l’accés a l’habitatge. Ara és més important que mai donar una resposta efectiva de cooperació entre totes les administracions i sectors privats”.
D’altra banda, la presidenta ha informat al Consell Rector que els projectes de millora dels edificis d’habitatges municipals que estaven a punt d’adjudicar-se han quedat suspesos per l’estat d’alarma i la suspensió dels terminis administratius. “Però això no ens ha paralitzat. Hem aprovat el projecte de reforma d’un dels edificis, del carrer Editor Prats, i s’estan redactant les condicions per a la licitació dels contractes de manteniment, neteja i obres”.
“Estam treballant perquè, quan s’aixequi el confinament, es puguin reprendre les contractacions, poder executar les obres el més prest possible”.
A més, el Consell Rector del PMH-RIBA ha aprovat la liquidació dels comptes del 2019 amb un nivell d’execució de gairebé el 100%.”Les xifres mostren i demostren l’eficiència del treball del Patronat, que inverteix el seu pressupost en polítiques públiques d’habitatge i treball social comunitari, per col·lectius més vulnerables i en barris que necessiten una major implicació”.