Palma, 1 de maig de 2020.- L’Ajuntament començarà a senyalitzar a mitjans de la setmana que ve un nou carril bici de 1.972 metres lineals, que connectarà el carrer Andreu Torrens amb Andrea Doria.
Aquesta actuació, recollida al Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Palma (PMUS) pretén consolidar la xarxa actual de carrils bici de Palma que suma 82,5 quilòmetres, i dotar d’un carril bici que connecti els barris del Districte Ponent, densament poblats, la xarxa de carrils bici del centre.
Així, es crea un itinerari segur per a bicis i vehicles de mobilitat personal (vmp) a la zona de l’Eixample de Ponent, densament poblada i que no disposava d’aquesta infraestructura. A més, el nou carril bici disposa d’una intereconnexió amb el carril bici ja existent d’avinguda Argentina pel carrer Francesc Martí Mora.
El tinent de batle de Mobilitat Sostenible, Francesc Dalmau, explica que l’objectiu d’aquesta intervenció és “continuar impulsant l’ús de la bicicleta durant i després la pandèmia, tal i com s’està fent a altres ciutats ja que és un tipus de transport individual que facilita el distanciament físic, no contamina i que per tant evita contribuir a agreujar l’estat de les persones malaltes”, explica.
En concret, el nou carril bici contempla les següents intervencions:
- Es crea un carril bici de 2m de amplitud entre Andreu Torrens y Carrer Heredero.
- S’elimina el ciclocarrer entre C/Murillo i C/Heredero.
- Es manté ciclocarrer al C/ Heredero en sentit de pujada i es crea carril bici unidireccional, en sentit de baixada.
- Es crea ciclocarrer entre el C/ Heredero i el C/ Avinyó en doble sentit:
Al primer tram, entre Heredero i Vinyet, es canviarà el sentit actual de circulació dels vehicles cap el llevant, eliminant així atractiu a l’itinerari motoritzat, convertint aquest tram com a carrer residencial senyalitzat amb la senyal S-28, permetent la circulació de bicicletes a contrasentit.
Al segon tram, entre Vinyet i Avinyó es peatonalitzaràla calçada, habilitant-ne un carril per la circulació de bicicletes.
- Es crea un carril bici entre C/Avinyó fins a C/Andrea Doria pel C/ Bartomeu Rosselló Pòrcel.
En total aquesta actuació suposa l’eliminació de 112 places d’aparcament, ja que s’aprofita la tipologia d’aparcament en bateria d’alguns carrers, per transformar-la en aparcament en cordó (lineal).
La intervenció també atèn la demanda de entitats veïnals i de vianants i persones de mobilitat reduïda i elimina les places d’aprcament irregular (damunt la vorera) situades al carrer Heredero.
Aquesta actuació, a més, crea una nova una nova peatonalització a l’espai comprès entre els Carrer Vinyet i el Carrer Avinyó.