Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Benestar Social triplica el nombre d’ajudes socials concedides durant el COVID-19

La coordinadora general de Benestar i Drets Socials, Catalina Trobat, i el tinent de batle de Cultura i Benestar Social, Antoni Noguera.

Palma, 1 de juny de 2020- Des que es va decretar l’estat d’alarma a causa de la crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, l’Àrea de Benestar Social de l’Ajuntament de Palma ha atorgat 10.923 ajudes a 5.567 famílies per un valor de 2.784.000 euros. En concret, s’han atorgat més del triple d’ajudes que al mateix període de l’any passat, quan se’n donaren 3.777. També s’ha arribat a gairebé el triple de famílies i s’ha multiplicat per tres l’import econòmic destinat (el 2019 es va ajudar 1.676 famílies amb 887.000 euros). En concret, del 16 de març al 31 de maig s’han donat 7.542 ajudes per a la cobertura de necessitats bàsiques per 1.379.785 i 2.787 ajudes per a la cobertura de despeses d’habitatge a les quals s’hi destinaren 1.269.977 euros. Així ho han explicat avui en roda de premsa el tinent de batle de Cultura i Benestar Social, Antoni Noguera, i la coordinadora general de Benestar i Drets Socials, Catalina Trobat.

El mes de maig s’han obert 1.130 expedients nous, menys de la meitat dels que s’obriren el mes d’abril (2633), quan s’experimentà un increment molt significatiu respecte els 495 que s’obriren el mes de febrer. La mitjana de tot l’any passat va ser de 5000. També destaca la disminució d’entrades d’atenció telefònica: la mitjana d’aquesta darrera setmana és de 300 telefonades diàries, quan ara fa un mes eren unes 1.200, entre casos nous i d’altres ja atesos pels serveis socials. “Aquestes xifres mostren que el primer impacte de l’aturada social i econòmica que va provocar el confinament es va atendre de manera urgent. Ara l’escenari va canviant cap a l’augment de l’estabilitat dels casos que viuen en situació de risc, però ja no tant d’entrades noves”, ha explicat Trobat.

En aquest període també s’ha reforçat el repartiment de menjar a domicili, que ara també inclou a les famílies. Així, s’ha arribat a 813 llars, 13 més en la darrera setmana i 113 més que des que començà el confinament. A més, aquest servei arriba també a 31 llars amb menors, un servei que s’inicià a principis d’abril. El dispositiu posat en marxa per respondre a la necessitat de comprar i portar medicaments i aliments a les cases d’aquelles persones que ho necessiten continua donant servei a 30 llars.

Tots els centres municipals de serveis socials estan funcionant amb els equips de guàrdia i atenent les situacions d’urgència i redirigint les necessitats d’acompanyament. “Des de l’àrea s’està fent feina perquè tots els centres puguin tornar a prestar atenció presencial amb cita prèvia en breu”, ha afegit Trobat.

El Servei d’Ajuda a Domicili continua tenint 1044 casos en seguiment a diari. 147 usuaris han demanat suspendre temporalment el servei per temporalment i se’ls continua fent un seguiment telefònic mentre són els familiars qui tenen cura d’ells.

Els casals d’autonomia i centres de dia, en canvi, continuen tancats i es fa un seguiment personalitzat, cada dia, als 205 usuaris. Es realitza una telefonada de contacte diària i s’ofereixen els serveis complementaris de menjar a domicili. L’obertura dels menjadors per a persones grans està previst que es faci de manera progressiva quan s’entri en la Fase III de la desescalada.

D’altra banda, cal destacar que els educadors socials estan en permanent contacte amb les famílies usuàries dels serveis socials que tenen infants i joves per fer-ne un seguiment i acompanyar-los en l’actual situació.

En paral·lel, i davant la futura obertura dels equipaments esportius, al poliesportiu de Son Moix ja no s’hi fan entrades de persones sense sostre. En aquests moments, 16 de les 50 persones que hi han passat el confinament ja han passat al servei d’acollida CRAT (Centre Residencial d’Atenció Temporal) i s’està en coordinació amb altres recursos d’acollida social del Consell insular, concretament amb l’IMAS, per donar una resposta habitacional a tots ells.

Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email