Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Els habitatges municipals incrementen la inversió del contracte de manteniment

Palma, 3 de juliol de 2020- El Consell Rector del Patronat Municipal de l’Habitatge ha aprovat els plecs de licitació del contracte de manteniment dels edificis municipals del Patronat amb millores importants. El contracte és per a dos anys –amb la possibilitat de prorrogar-se dos anys més- i la partida que s’hi destina augmenta en més de 220 mil euros fins arribar als 720.000. Aquest acord s’elevarà pròximament a Junta de Govern i posteriorment s’iniciaran els procediments de contractació.

El Patronat Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació Integral de Barris de Palma, és un organisme autònom de l’Ajuntament de Palma, i entre les seves funcions es troba la gestió del parc públic d’habitatges existents, format per gairebé 400 habitatges, 10 locals i 40 aparcaments, a més de les zones comunes. Un dels encàrrecs principals del Patronat és la gestió integral del parc d’habitatges municipals, que inclou la conservació i manteniment dels seus edificis.

Aquest nou contracte neix amb la finalitat de donar respostes a les avaries o lesions (inesperades o sobrevingudes), a l’adequació dels habitatges a les noves adjudicacions en règim d’arrendament, a les millores necessàries perquè els immobles gaudeixin del millor funcionament i conservació i que s’adaptin a les noves normatives. També inclou totes aquelles actuacions que puguin significar millores d’habitabilitat, d’adaptació per a persones amb discapacitat i per eliminar barreres, així com les que facin que els edificis i habitatges siguin més eficients, segurs, moderns, medi ambientalment sostenibles (reducció d’emissions atmosfèriques, estalvi d’energia, estalvi d’aigua, foment etc.) i confortables. En aquest sentit, també contempla el manteniment i reparació dels aparells, equips, sistemes i els seus components utilitzats en la protecció contra incendis.

Neus Truyol: “Amb aquest nou contracte volem assegurar el seu manteniment i conservació i sobretot que els usuaris rebin el millor servei possible per part de l’administració” .

“És un deure la conservació del patrimoni públic i la nostra aposta és prevenir sempre que sigui possible abans que no corregir. Per això aquest contracte incorpora importants millores de cara a l’anterior”, ha dit la regidora de Model de Ciutat i Habitatge Digne i Sostenibilitat, Neus Truyol. El manteniment correctiu comprèn operacions necessàries per fer front a situacions inesperades no previstes ni previsibles. La resta d’actuacions formen part de la programació anual de conservació i manteniment. Aquestes són les millores introduïdes en el nou contracte:

– Implementació d’un nou sistema informàtic propi del PMH-Riba que engloba gestió, administració i manteniment dels immobles per gestionar de manera més eficaç les incidències.

– Aportació d’un sistema de manteniment preventiu, amb calendari de revisions i visites de tècnics.

– Millora del sistema actual de manteniment ordinari amb classificació de tasques, temps d’actuació marcats i control d’aquestes tasques.

– Introducció de la possibilitat d’actuar en forma d’inversions en immobles per part de la pròpia empresa de manteniment, com per exemple la reforma i/o rehabilitació de cuines i banys.

– Redacció d’informes d’estat energètic dels edificis per a futures inversions.

– Justificació dels preus a aplicar amb un llistat acurat de les tasques.

“Amb aquest nou contracte volem assegurar el seu manteniment i conservació i sobretot que els usuaris rebin el millor servei possible per part de l’administració”, ha conclòs la regidora.

Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email