Actualitat

La regidoria d’Educació col·labora amb l’ONG Ajuda en Acció per acostar l’oci educatiu i de qualitat a la infància i l’adolescència del barri de Son Gotleu

El regidor d’Educació Llorenç Carrió  ha visitat aquest campus en el qual s’ha pogut conèixer de primera mà els tallers i alguns dels treballs que han desenvolupat els participants

Palma, 14 d’agost de 2020.- Durant els mesos de confinament, els nins, nines i  adolescents no han tingut accés a un recurs essencial per al seu desenvolupament: l’oci educatiu. Ajuda en Acció aposta un any més per acostar aquest tipus d’activitats a la infància i adolescència del barri Són Gotleu a Palma amb la posada en marxa del Campus STEAM, que ahir horabaixa va rebre la visita del regidor d’Educació i Política Lingüística de l’Ajuntament, Llorenç Carrió,  i el suport del qual ha estat fonamental per a posar en marxa aquest recurs.

“Enguany era més necessari que mai que tornéssim a posar en marxa les nostres Escoles d’Estiu -que desenvolupem a Palma des de 2014- per tres raons fonamentals. En primer lloc, per a proporcionar recursos d’oci educatiu en un barri en el qual a penes existeixen iniciatives privades assequibles i de qualitat. En segon, per a fomentar la recuperació dels llaços socials dels menors després de mesos de confinament. I, finalment, perquè adquirissin nous coneixements en àrees STEAM que els resultaran molt útils per a afrontar el nou curs escolar i millorar les seves competències digitals”, afirma Álex González, representant d’Ajuda en Acció a Balears.

Aquesta iniciativa, que s’ha desenvolupat durant el mes de juliol i conclou avui, ha comptat amb la participació de 30 menors d’entre 10 i 16 anys que cada tarda han acudit al CEIP Joan Capó del barri de Son Gotleu per a continuar aprenent d’una forma diferent. A través de tallers de robòtica, música, manualitats, ciència i tecnologia han treballat cada setmana els Objectius de Desenvolupament Sostenible, adquirint, al mateix temps, coneixements en les àrees STEAM sobre la base d’una educació en valors.

Llorenç Carrió: “L’Ajuntament de Palma treballa per donar eines als infants i joves dels barris més vulnerables de la ciutat per desenvolupar les seves capacitats, sobretot en un any en que la pandèmia que encara patim pot incrementar encara més les diferències socials a la nostra ciutat” .

El regidor d’Educació i Política Lingüística, Llorenç Carrió,  ha estat testimoni de tot el que han après i gaudit durant aquestes setmanes. I així li ho han posat de manifest els participants del Campus durant la seva visita i han mostrat a Carrió alguns dels seus treballs. “L’Ajuntament de Palma treballa per donar eines als infants i joves dels barris més vulnerables de la ciutat per desenvolupar les seves capacitats, sobretot en un any en que la pandèmia que encara patim pot incrementar encara més les diferències socials a la nostra ciutat”, ha explicat Carrió.

Cada horabaixa, també han dedicat temps a realitzar jocs al pati i dinàmiques de grup. “Amb això no sols aconseguim que tornin a desenvolupar activitats esportives per a combatre el sedentarisme d’aquests mesos, sinó que potenciem la seva integració i la cohesió del grup i els proporcionem eines perquè gestionin les seves emocions”, destaca González.

El Campus STEAM és possible gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament de Palma, Govern dels Illes Balears, Fundació Probitas i Obra Social ‘La Caixa’ i està implementat per l’empresa Robotix.

Altres iniciatives

Però aquesta no és l’única iniciativa que Ajuda en Acció està desenvolupant a Palma en el marc de les seves Escoles d’Estiu. Amb el suport de l’Ajuntament de Palma i del Govern dels Illes Balears –a través de les ajudes a projectes socials finançades amb l’IRPF social- també ha posat en marxa Aventures amb Lectures. En ella participen 30 nens de 1r a 6è de Primària del barri Nou Llevant que es reuneixen dos matins a la setmana i que combina activitats de reforç educatiu a la biblioteca infantil de Nou Llevant amb excursions.

“Ens semblava important que l’alumnat amb majors desavantatges educatius reforcés competències no necessàriament acadèmiques però que els poden ser de molta utilitat en l’arrencada del nou curs. I, alhora, que recuperés llaços socials i el contacte amb l’entorn natural adaptant les seves relacions a les exigències del nou context d’una manera positiva i responsable. Això és el que hem volgut aconseguir amb Aventures amb Lectures”, ressalta González.

Durant els mesos de juliol i agost, l’ONG ha posat en marxa el Campus STEAM on 30 nins, nines  i adolescents del barri de Son Gotleu han tingut accés a activitats lúdiques i han potenciat els seus coneixements en àrees com la tecnologia, la ciència, la música i les arts.

El treball d’Ajuda en Acció a Illes Balears

L’ONG és present en aquesta comunitat autònoma des de l’any 2009. A través del programa “Aquí también” fa costat a més de 600 nens, nenes, adolescents i persones adultes de Palma promovent la igualtat d’oportunitats de la infància, adolescència i famílies que es troben en risc d’exclusió i contribuint al desenvolupament educatiu i social de l’alumnat.

Treballa en 5 centres educatius en els barris de Nou Llevant i Són Gotleu proporcionant ajudes d’alimentació i suport a horts escolars; lluitant contra la bretxa digital a través de projectes com GEN10S i L@bs4Opps; promovent l’oci educatiu i de qualitat mitjançant activitats esportives, musicals i de l’àmbit STEAM. També fomenta la inserció laboral i l’autonomia personal de dones a través de Dones en Acció.

Des de l’inici de la pandèmia, Ajuda en Acció, en coordinació amb prop d’un centenar de centres educatius que participen en el programa “Aquí también”, ha donat resposta a les necessitats d’alimentació saludable i connectivitat de més de 2 000 famílies que es troben en situació de vulnerabilitat a Espanya i que han vist agreujada la seva situació des de l’inici de la pandèmia. A Balears, s’han distribuït un total de 117 ajudes a famílies de Palma per a abordar totes dues problemàtiques.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *