Actualitat

Llum verda a la rehabilitació del Castell de Bellver per valor de 750.000 euros

Palma, 9 de setembre de 2020.- La Junta de Govern ha aprovat avui els plecs de licitació de les obres de rehabilitació del Castell de Bellver. El projecte inclou la consolidació estructural del segon recinte defensiu, la reposició del llenç del bastió de ponent i la pavimentació del fossat interior.

La intervenció es fa per mor del problema de drenatge que existeix al perímetre del Castell, esdevingut per la col·locació –fa uns quaranta anys- d’unes lloses de pedra al passeig de ronda. Segons estudis tècnics aquest fet va afavorir la filtració de l’aigua de pluja al subsòl, però no permeten la seva evaporació. Per tant l’aigua s’acumula creant bosses d’aire sota terra que podrien provocar l’esbucament de la murada. Aquest projecte de rehabilitació permetrà l’aixecament del paviment, la compactació de la terra, l’anivellament del sol i la pavimentació de manera que l’aigua pluvial no s’acumuli.

Les obres tindran un cost de 750.000 euros i començaran quan estiguin enllestits tots els tràmits necessaris. La previsió és que això sigui a finals de 2020, per tant les obres començarien ja dins el 2021.

El termini d’execució és de 12 mesos,  després de l’aprovació i publicació d’avui. Les empreses interesades disposen des d’ara d’un mes per presentar les seves ofertes.

Mentre es facin aquestes obres de millora el monument continuarà obert al públic.

Pel que fa a la vaga dels treballadors de l’Empresa Municipal de Transports, l’EMT, el portaveu Alberto Jarabo ha qualificat la convocatòria d’injustificada, ja que el transport públic, ha dit, és un Servei públic essencial del que depenen milers de ciutadans per desplaçar-se per la ciutat, i que aquests dies la vaga afecta especialment als estudiants coincidint amb la tornada a les aules.

Jarabo ha recordat que d’ençà que començà la pandèmia de la COVID-19 l’EMT ha vetlat en tot moment perquè els seus treballadors no vessin afectats els seus drets fonamentals i, maldament la reducció de freqüències i la pèrdua de passatgers, s’optà per defugir de fer Expedients de Regulació d’Ocupació o congelacions salarials com ha passat a altres empreses públiques del sector. Contràriament –ha incidit- s’ha apujat el sou un dos per cent. Aquesta decisió ha puntualitzat, va provocar importants pèrdues econòmiques que feren necessària la intervenció i el rescat de l’Empresa per part de l’Ajuntament amb una aportació extraordinària de 16 milions d’euros.

És per tot això que el portaveu ha subratllat que l’equip de Govern no comparteix el parer dels sindicats convocants de les mobilitzacions amb arguments falsos sobre futures possibles privatitzacions que en cap cas es produiran. L’equip de Govern manté ferm el seu compromís en la defensa del caràcter públic de l’EMT, així com dels drets retributius i laborals dels seus treballadors. Aquests darrers anys s’ha iniciat una modernització de l’empresa sense precedents, amb la contractació de nous conductors i la renovació de la flota amb autobusos moderns i més sostenibles, així com la recuperació com a gestió pública del Taller que va ser privatitzat l’any 2000.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *