Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

535 alumnes tornen a les classes a l’Escola Municipal de Música de Palma

Palma, 21 de setembre de 2020- A partir d’avui l’Escola Municipal de Música reprèn el curs escolar. En total, 535 alumnes tornaran a formar-se en 14 instruments: piano, guitarra, violí, violoncel, flauta travessera, clarinet, saxòfon, trompeta, trombó, percussió, guitarra elèctrica, baix elèctric, cant modern i bateria.

Tots els infants, de nadons en endavant, assistiran a l’escola ja sigui en modalitat presencial o semipresencial. Fins als 7 anys l’ensenyament es farà íntegrament presencial i els infants dels diferents itineraris es retrobaran amb els espais de l’escola de música: nadons de 0-2 anys (52 alumnes), sensibilització 3-5 anys (115 alumnes), rodamusics6 (40 alumnes), tocamusics7 (40 alumnes). A partir dels 8 anys l’ensenyament és semipresencial. Els itineraris que hi ha en la franja d’edat de més de 8 anys faran el curs de manera semipresencial: sifasol 8-12 anys (146 alumnes), 12-18 anys (89 alumnes) i adults de més de 18 anys (53 alumnes).  “Afrontam aquest nou curs amb la l’aprenentatge que va suposar el fet que des del març les classes es fessin íntegrament en línia. Aprofitam així el que hem observat i après, tant l’alumnat, com el professorat i les famílies”, ha dit el director de l’EMMP Fèlix Aguiló.

Llorenç Carrió: “aquest curs, a causa de l’actual situació sanitària provocada pel COVID-19, s’han hagut de repensar els espais i la manera de fer classes. Es faran el màxim de sessions fora de les aules, tot utilitzant els espais del centre i també la plaça annexa a l’edifici del Teatre Xesc Forteza”  

En qualsevol cas, independentment de l’escenari en què es donin les classes, l’EMMP té molt clar que la tasca educativa passarà per donar més atenció emocional a l’infant per després poder adequar el procés d’ensenyament i aprenentatge. “Aprofundirem en la vessant creativa de la música en qualsevol de les seves manifestacions: instrument, sensibilització, expressió musical, cor, orquestra, agrupacions instrumentals… per tal de fer que qualsevol d’aquestes interpretacions sigui un camí cap a les emocions de l’infant i no només una finalitat en si mateixes”, ha dit el regidor d’Educació i Política Lingüística, Llorenç Carrió. Per això, durant les primeres setmanes del curs el professorat i personal no docent s’està formant en Educació Emocional de la mà de Raül Genovés (UIB), i també en tecnologies d’edició d’àudio i vídeo i en recursos pedagògics per al professorat de música.

Des dels 7 anys a l’EMMP s’utilitza l’anomenada Pedagogia de Grup, format per tres alumnes, com a mètode d’ensenyament per tal d’establir i continuar relacions de complicitat i d’ajuda entre els infants alhora que augmenta la comunicació entre ells. El professorat en té la deguda formació i l’alumnat la capta amb la pràctica: aprendre del que fan els companys i alhora ensenyar-los, de manera que l’aula té 4 persones que ensenyen i aprenen.

“Aquest curs a causa de l’actual situació sanitària provocada pel COVID-19 s’han hagut de repensar els espais i la manera de fer classes. Es faran el màxim de sessions fora de les aules, tot utilitzant els espais del centre i també la plaça annexa a l’edifici del Teatre Xesc Forteza, ha explicat Carrió.

Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email