Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Palma es transformarà en Ciutat 30 el mes d’octubre

Palma, 22 de setembre de 2020.- Palma serà ciutat 30 el proper mes d’octubre. Aquesta modificació de l’article 7 de l’ordenança de circulació, que fou aprovada inicialment al ple del mes de maig,  i que redueix en 10 km/h la velocitat genèrica de circulació permesa per circular per Palma,  que passa de 40 km/h a 30 km/h, s’aprovarà de forma definitiva al ple que se celebra aquest dijous.

Una vegada aprovada de forma definitiva s’haurà d’infomar al Govern i a Delegació del Govern i es tornarà a publicar al BOIB i entrarà en vigor.

La xarxa viària de Palma està formada per un total de 2.700 carrers i, a partir del mes d’octubre, aquesta mesura s’aplicarà a uns 2.600, és a dir a un 90% del total de carrers de la ciutat.

Objectius:

Transformar Palma en una ciutat 30 suposa una gran passa per assolir següents objectius de l’equip de govern:

-Lluita contra el canvi climàtic reduint emissions

-Fer realitat un model de ciutat més amable, en la que els vianants guanyen espai i protagonisme  front al cotxe

-Millorar la convivència entre diferents modalitats de transport per realitzar desplaçaments dins la ciutat: vehicles, transport públic, vehicles mobilitat personal (patinets), bicicletes i trajectes a peu.

Es tracta d’una mesura que ja s’ha aplicat amb èxit a moltes altres com Barcelona, Bilbao, València, A Coruña o Alacant, i que segueix les recomanacions de la FEMP. Està demostrat, a més que a les ciutats 30 augmenta la seguretat vial ja que el risc de mortalitat en un atropellament a 50 km/hora és vuit vegades menor si el vehicle circula a 30 km/hora (dades OMS)

Mesures complementàries

Aquesta modificació de l’ordenança per convertir Palma en una ciutat 30 és una primera passa per pacificar el trànsit dins la nostra ciutat. No serà l’única. Des de Mobilitat estan fent feina en dues accions més:

  • La primera: per harmonitzar aquesta nova velocitat de circulació genèrica amb la resta de velocitats permeses a les la xarxa viària de Palma l’àrea de Mobilitat Sostenible rebaixarà els límits de velocitat permesos a altres vies de Palma (vies principals i vies col·lectores que són vies de caire radial o transversal a la ciutat ) en 40 o 50 km/hora.
  • La segona: s’està estudiant en quins carrers de la xarxa viària principal es poden implementar carrils 30.

En aquest sentit, el consistori està treballant en un llistat de  carrers amb noves definicions de velocitats permeses a Palma i on, a partir del mes d’octubre, s’haurà de reforçar la senyalització. Així mateix, a diferents punts d’entrada a la ciutat també es col·locaran senyals advertit que el nou límit de velocitat genèric és de 30 km/hora.

Per tal de vigilar el compliment d’aquesta mesura en una primera fase es llançarà una campanya informativa i, a més, es té previst instal·lar tres nous radars de control de velocitat. Cal recordar que actualment a Palma hi ha sis radars ubicats a punts fixes amb dues càmeres i un foto-vermell.

Campanya informativa:  respecta, conviu, comparteix

De forma paral·lela a partir d’aquest mateix 22 de setembre, l’Ajuntament llança una campanya informativa amb el lema “Respecta, conviu, comparteix” que té per objectiu donar a a conèixer la mesura Palma, Ciutat 30 en diferents formats i suports: banderoles, OPIS, Bicipalma, tanques, vídeos a xarxes socials, cunyes de ràdio, etcètera. Aquesta campanya té per objectiu apropar els beneficis d’aquesta mesura a la ciutadania

Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email