Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Fatty Lizards, de Tomás Pizá, la nova proposta del BOX27 del Solleric

Palma, 4 de desembre de 2020.- Des d’aquest divendres el BOX 27 del Solleric ofereix una nova proposta artística: Fatty Lizards, de Tomás Pizá i comissariada per Tolo Cañellas. L’artista especula sobre la idea del reconstruccionisme històric i de com gran part de les coses que consideram certes, sota l’empara de la ciència, no són més que atractives fantasies humanes. Per fer-ho presenta una sèrie de pintures de manera escenogràfica, una espècie de diorama que bé podria estar en un museu de ciències naturals victorià.

La proposta mostra com s’han anat representant els iguadonts al llarg de la història partint dels primers treballs de Benjamin Waterhouse Hawkins i el biòleg Richard Owen que fa les primeres representacions a mida real, quan encara no es tenia evidència científica de com eren, per la qual cosa entra en joc la imaginació. Ells feren maquetes gegants que es mostraren en un primer moment al Crystal Palace Company.

Al BOX 27 es pot veure com l’artista ens mostra l’evolució de l’iguanodont des del seu descobriment fins als nostres dies: l’estadi Owen (en una pintura instal·lativa de gran format); l’estadi posició trípode (postulat pel paleontòleg Louis Dollo) i l’actual (defensat per David Norman)”, ha apuntat l’artista. Aquestes dues figures de petit format es mostren de manera deslocalitzada a Es Baluard, per a accentuar la idea inicial de trasllat de les escultures després de la finalització de la Gran Exposició Universal. Per accedir gratuïtament a Es Baluard, el visitant s’haurà de fer un selfie davant el Box i mostrar-lo a la recepció del museu.

“L’artista Tomás Pizá ens fa reflexionar sobre la relació i els límits entre la ciència i la imaginació a través d’uns éssers tan populars –però desapareguts i desconeguts- com són els dinosaures. I aquesta relació la podem extrapolar al present, just ara que ja tenim clar que la natura i nosaltres som una mateixa cosa”, ha dit la directora d’Arts Visuals, Aina Bausà.

“Acabam l’any amb un gran box pictòric que uneix dos centres d’art, el Casal Solleric i Es Baluard, una proposta que ens fa entrar al joc de la proposta artística de Pisà i fa de Palma un centre artístic imprescindible”, ha valorat el tinent de batle de Cultura i Benestar Social, Antoni Noguera.

Tomás Pizá

Tomás Pizá (Palma 1983) és Llicenciat en Arquitectura i Belles Arts per la Universitat Europea de Madrid. Ha format part del programa d’estudi de pintura Turps Banana a Londres (2017/2019). Ha participat en tallers amb Juan Ugalde (2006), Azucena Vieites (2008) i Eugenio Ampudia (2009), impartits a la Universitat Europea de Madrid. Ha obtingut la beca Lliure Intercanvi a la Facultat d’Arquitectura de l’Alguer, a la Universitat de Sàsser (2009-2010); la beca Archie Gittes, del Cercle de Belles Arts de Palma (2013); la Residència Bòlit, a Bòlit Centre d’Art Contemporani, Girona (2014), i la Residència MARCA/Fundació Rocco Guglielmo, Catanzaro, Itàlia (2019). Ha participat en diferents exposicions, tant individuals com col·lectives: “Paradís terrenal” a la Galeria RDV, Nantes (2014); “Solatge” a Bòlit Sant Nicolau, Girona (2015); “Three years later”, a la Galeria Xavier Fiol, Palma (2015); “A grecian solitude”, a Addaya, centre d’art contemporani, Alaró (2017); “Set 24, 24 painters”, a The Art Academy, Londres (2018); “Hybridization. The ghost of painting”, a White Box Gallery, Beijing (2018); “Nothing but flowers, a south London story”, a la Galeria Herrero de Tejada, Madrid (2019), i “On rau, la realitat?/On resideix la realitat?”, a Es Baluard, Palma (2019), entre d’altres. Actualment viu i treballa a Palma.

Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email