Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

EMAYA posa en marxa el 3 de maig la recollida porta a porta als polígons industrials de Palma per a incrementar el reciclatge i millorar la neteja

Palma, 22 d’abril.- L’Ajuntament de Palma posa en marxa, el proper dia 3 de maig, el servei de recollida porta a porta dels residus per a les empreses dels polígons industrials de Palma (Son Castelló, Son Rossinyol, Can Valero i Son Valentí). L’objectiu d’aquest canvi en el sistema de recollida és millorar el servei per a les empreses, incrementar el reciclatge dels residus, per complir amb l’establert a la Llei de Residus i les ordenances municipals, així com millorar la neteja d’aquestes zones, evitant brutor i acumulacions de residus als voltants dels contenidors. u

Aquest sistema de recollida suposa una millora de la imatge dels polígons per l’eliminació de contenidors de la via pública, que sovint són punts d’acumulació de residus. Incrementant el reciclatge també es redueix la fracció de rebuig i per tant la incineració. És un sistema, a més a més, que suposa la coresponsabilitat de tots els sectors en la gestió dels residus.

Actualment als polígons industrials només es recullen de forma selectiva el 8,5 % dels residus, quan al conjunt de Palma la mitjana és del 25 %. Un anàlisi de la tipologia de residus de les empreses mostra que es podria reciclar un 72 % si es separessin correctament. Amb la implantació del nou servei de recollida porta a porta, l’objectiu és superar el 27% de recollida selectiva durant el primer any i arribar al 36% en el segon any.

El nou servei requereix la implicació i col·laboració de totes les empreses per a tenir uns polígons més nets i un major respecte al medi ambient. En aquest sentit, ha estat fonamental la col·laboració d’ASIMA en la difusió de la informació sobre el canvi del model de recollida. “La seva implicació ha estat total i és gran ajuda per arribar a totes les empreses dels polígons de Palma”, ha declarat José Hila, batle de Palma, agraint aquesta col·laboració imprescindible per dur endavant aquests canvis.

Dades

Totes les empreses hauran de separar el rebuig i la fracció de paper i cartó. En dies alterns podran treure cada una d’aquestes fraccions quan tanquin la seva activitat. El rebuig es treurà els dimarts, dijous i dissabtes en contenidors tancats, de la seva propietat. El cartó es traurà els dilluns, dimecres i divendres, preferentment plegat i fermat.

Les empreses que per la seva activitat (restauració, serveis, oficines, educació, etc.) produeixen quantitats significatives de residus de matèria orgànica, vidre i envasos, a més de separar i cartó, hauran de separar aquestes fraccions.

La matèria orgànica la podran treure a diari, en tancar la seva activitat, en contenidors que EMAYA facilitarà a les empreses que es comprometin a realitzar aquesta separació. Igualment es facilitaran contenidors per al vidre i els envasos, que es recolliran dos dies a la setmana a partir de les 14 h.

Per tal de facilitar la implantació d’aquest servei EMAYA ha realitzat una intensa campanya informativa i des del mes de març l’equip d’educació ambiental i el servei d’inspecció han visitat 820 empreses. S’han distribuït fulls informatius i els calendaris per a la recollida selectiva. En aquesta tasca ha estat fonamental la implicació d’ASIMA, que també ha remés informació a tots els seus associats.

La setmana que ve es repartiran los contenidores a las empreses amb les quals ja s’ha acordat quines fraccions produeixen i aportaran al sistema de recollida selectiva.

La campanya informativa s’ha aprofitat per a recordar que aquest servei és només per a aquests tipus de residus, i que no es poden dipositar als contenidors sota cap circumstància residus propis de l’activitat industrial (voluminosos, fustes, residus d’automoció, de construcció, etc.) ni residus perillosos. Mesclar aquests residus amb altres fraccions es sanciona amb multes fins a 3.000 €. Els residus propis de l’activitat industrial de cada empresa i els perillosos s’han d’entregar a un gestor autoritzat.

Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email