Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

L’Ajuntament presenta “Palma Camina”, un conjunt de mesures per pacificar el trànsit, recuperar espai per als vianants i generar Zones de Baixes Emissions

Palma, 10 de juny de 2021.- L’Ajuntament de Palma ha presentat aquest dijous avui el conjunt de mesures del pla “Palma Camina”, que engloba diferents actuacions per a la creació de Zones de Baixes Emissions, tal i com marca la Llei de Canvi Climàtic del Govern Central. Palma Camina cerca conformar una ciutat més amable i saludable per passejar i caminar amb desplaçaments més sostenibles. En concret, amb aquest conjunt de mesures que ara es començaran a visualitzar es vol pacificar el trànsit al centre i redistribuir els vehicles cap a l’exterior, a més de recuperar espai públic per als vianants i la comunitat educativa.

Palma Camina vol engegar a Palma un canvi de model en la mobilitat similar al que s’ha experimentat a altres ciutats com València, Madrid o Barcelona. Les accions que ara es començaran a materialitzar són un total de set i s’aniran calendaritzant al llarg dels propers mesos. Dues de les principals mesures, la restricció de l’aparcament al centre amb la creació d’una zona ZAR i l’ampliació de la zona ORA, es definiran mitjançant un procés participat amb entitats i associacions veïnals englobats dins la redacció del nou Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS), que va adjudicar ahir la Junta de Govern.

Les actuacions que contempla el Palma Camina són:

1-Ampliació ACIRE de Sant Jaume cap al carrer Bonaire:

La primera de les accions que s’executarà serà l’ampliació de l’ACIRE del carrer Sant Jaume fins el carrer Bonaire. Cal recordar que una zona ACIRE permet l’accés puntual per a recollir mercaderies amb un permís que es tramita per internet. S’ampliaran les zones de càrrega i descàrrega del centre.

Aquesta mesura afectarà als carrers Bonaire, Santa Maria del Sepulcre, Jaume Duran, Hug de Ribesaltes, Aragonès, Joan de Cremona, Jaume de Santacília, Berenguer de Sant Joan i els carrers Carladès, Omeladès i Conflent, que actualment són zona ORA i passaran a ACIRE (àrees de circulació restringida regulades) per on només podran circular vehicles autoritzats i que disposen de targeta ACIRE corresponent o exempts d’autorització serveis sanitaris, prevenció d’incendis, motocicletes, proveïts de targeta d’aparcament per a persones amb mobilitat reduïda…).

2- Conversió per a vianants de la plaça d’en Quadrado

S’ampliarà la zona per a vianants de la plaça Quadrado de Palma i s’impulsarà una campanya dirigida als residents perquè puguin disposar d’abonaments assequibles a l’aparcament de l’SMAP de la plaça Major.

3-Art tàctic als centres educatius de Palma

Aquest curs s’han cercat solucions per poder atendre les demandes dels centres educatius de disposar de més espai als entorns escolars amb talls de carrers i altres solucions. Les solucions adoptades durant aquest curs es convertiran en permanents.

Per tal de consolidar aquestes demandes i tenint en compte que Palma és ciutat Amiga de la Infància, l’àrea de Mobilitat impulsarà intervencions d’art tàctic amb pintura de la mà de la comunitat educativa perquè aquests espais siguin d’ús exclusiu per a vianants. Així, es faran actuacions a quatre centres dels cinc districtes de Palma: Nord, Llevant, Ponent, Centre i Platja de Palma. La primera intervenció programada tindrà lloc al carrer Germans Garcia Peñaranda del CEIP Felip Bauzà.

4- Intervenció i millora dels carrers Temple, Ramon Llull i Antoni Planes i Franch

S’ampliaran voravies i es crearà un sentit únic d’entrada des del carrer Mateu Enric Lladó fins a la plaça de Sant Francesc. S’inverteix la direcció actual del tram de carrer Socors, comprès entre Ramón Llull i Fra Cuñado.

5-Ampliació de l’ORA als carrers Carles I i millora de l’entorn de la seu de la UIB i els IES Joan Alcover i IES Ramon Llull.

En aquest entorn es crearà un nou carril bici que unirà el carrer Jesús amb el passeig Mallorca i es pacificarà l’entorn, s’intervendrà mitjançant urbanisme tàctic en torn als centres educatius per guanyar espai per als vianants i esponjar aquesta zona de vehicles. Es reubicaran les places d’estacionament en superfície.

6-Embrió de la Zona de baixes emissions de Palma: zona ZAR des d’avingudes cap endins

Palma Camina té per objectiu crear a Palma una zona de baixes emissions similar a la que ja existeix a altres ciutats europees i que s’estan promovent arran de la Llei de Canvi Climàtic amb el compromís de disposar de Plans de zones de baixes emissions tal i com indica aquesta llei.

El procés de creació d’aquesta nova Zona de Baixes emissions de Palma anirà de la mà de la redacció del nou Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) 2021-2027 que s’adjudicà ahir i es redactarà en el proper mig any.
Per tal d’assolir aquest objectiu es reconvertirà l’actual zona ORA a l’anella interior d’avingudes cap al centre en una zona ZAR, on només estarà permès que aparquin els residents. La zona ZAR denomina les zones de circulació amb aparcament restringit i destinat a residents autoritzats o d’altres vehicles especials/exempts d’autorització regulades a l’article 28 de l’Ordenança municipal de circulació.

S’oferirà als comerços i restaurants de la zona tiquets d’aparcament dels estacionaments que l’SMAP té a la zona per als seus clients.

7-Ampliació de l’ORA

Aquesta mesura també va lligada al procés de redacció del nou Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) 2021-2027. Es contempla l’extensió de la zona ORA cap als barris actualment limítrofs com són Pere Garau, es Fortí, plaça de Toros, Foners, Camp d’en Serralta, Santa Catalina, Bons Aires, son Armadams, son Canals i Camp Redó.

Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email