Palma, 13 de setembre de 2021.- L’àrea d’Educació de l’Ajuntament de Palma ha portat a terme aquesta setmana unes jornades participatives al CEIP Cas Capiscol per tal de consensuar col·lectivament un nou Reglament d’Usos d’Espais educatius dels CEIPS de Palma en horari no lectiu. L’objectiu de la regidoria és posar en marxa el projecte “Escoles i patis oberts” al llarg d’aquest curs escolar per tal de convertir les escoles dels barris més vulnerables en un punt de cohesió i transformació fora de l’horari lectiu. “El Pla de barris reforça i permet el desenvolupament de nous projectes educatius singulars que ajudin a millorar la qualitat de l’ensenyament i enforteixin el lligam entre l’escola i el barri i la seva dimensió cultural”, ha dit el regidor d’Educació i Política Lingüística, Llorenç Carrió.
“Palma com a Ciutat Educadora, està atenta a les necessitats dels infants i veiem que és necessari oferir aquests espais municipals a possibles activitats fora l’horari no lectiu. Hi ha barriades de Palma que els manca espai comunitari, de trobada, d’aquesta manera els centres escolars públics a les barriades esdevenen llocs oberts a la comunitat, per aprendre, per compartir”, ha justificat el regidor.
Llorenç Carrió: “Palma com a Ciutat Educadora, està atenta a les necessitats dels infants i veiem que és necessari oferir aquests espais municipals a possibles activitats fora l’horari no lectiu” .
A partir de dues sessions dinamitzades pels tècnics socioeducatius Edu Montes i Llorenç Coll de l’àrea d’Educació, aquesta setmana s’ha treballat i s’han aportat idees en conjunt per afegir a un primer esborrany del nou reglament. Hi ha participat les directives de set centres públics de primària i també una vintena d’entitats ciutadanes (AMIPA Son Oliva, APA Santa Catalina, APA Marian Aguiló, AFA Secar de la Real, la FAPA Mallorca, la Federació de Veïns de Palma, AVV Cas Capiscol, AVV Es Vivero, AVV Son Rapinya, AVV Es Secar de la Real, Districte Nord, Naüm, Espiral, Asociación Búlgaros de Mallorca “Sveti Sveti Kiril y Melodi”, Associació boces_mallorca, Coro Rociero Mallorca, Patinaje Club Levante) i també tècnics de la Regidoria de participació, la Conselleria d’Educació i Formació Professional i representant de la Regidoria de Benestar Social.
L’objectiu de l’àrea d’Educació és obrir als veïns i veïnes les escoles dels barris més vulnerables més enllà de l’horari lectiu per convertir-los en un espai de cohesió i transformació.
Ara, es continuarà amb la redacció de l’esborrany del reglament i també es farà públic al portal de participació de l’Ajuntament de Palma per tal que s’hi puguin presentar al·legacions.