Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

MÉS-Estimam Palma considera insuficient l’acord d’un màxim de 3 creuers al dia

Palma, 20 de desembre de 2021.- MÉS-Estimam Palma qualifica “d’insuficient” l’acord assolit a Hamburg aquest dilluns entre la Conselleria de Turisme i les principals navilieres, que fixa un màxim de 8.500 passatgers i 3 creuers al dia, un dels quals podrà ser un megacreuer amb capacitat per a més de 5.000 creueristes. La formació ecosobiranista considera que les xifres acordades s’acosten molt a les experimentades durant el 2019, quan la sensació de saturació de la ciutat va ser màxima i s’arribà a més de 310.000 creueristes en un mes, i continua apostant per limitar els creuers a 2 al dia i un màxim de 6.000 passatgers.

La portaveu municipal de MÉS-Estimam Palma, Neus Truyol, afirma que “els interessos dels mercats no poden estar per damunt del bé comú, l’interès general i la sostenibilitat humana i ambiental. No podem mantenir els antics models del passat que mercantilitzen la ciutat i l’illa en favor de l’enriquiment d’un sector turístic amb poca responsabilitat social.”

La formació ecosobiranista alerta que l’acord assolit pel Govern de les Illes Balears amb les principals empreses navilieres s’acosta molt a les dades obtingudes durant el 2019.

En aquest sentit, la formació ecosobiranista recorda que l’acord assolit s’acosta molt a les xifres obtingudes el 2019, donat que només suposarà una reducció del 14,5% en l’arribada de bucs amb capacitat de més de 500 passatgers al port del Palma, passant de 538 embarcacions el 2019 a 460 el 2022. Si es comptabilitza el total de vaixells, inclosos els que tenen una capacitat inferior als 500 passatgers, la reducció serà només del 13%, passant dels 594 de 2019 a 518 el 2022.

A més i pel que fa al nombre de passatgers, MÉS-Estimam Palma alerta que l’acord assolit permetrà l’arribada de 8.500 creueristes al dia, el que suposa 59.500 passatgers a la setmana i 263.500 al mes, per la qual cosa la formació continua aposant per regular els creuers a un màxim de 2 i 6.000 passatgers diaris. “És absolutament raonable, permet activitat, però amb mesura” assenyala Truyol.

Neus Truyol: “els interessos dels mercats no poden estar per damunt del bé comú, l’interès general i la sostenibilitat humana i ambiental”.

D’altra banda, la formació ecosobiranista alerta sobre el fet que l’acord assolit amb les navilieres “és voluntarista”. “Per això exigim sobirania per poder decidir sobre les portes d’entrada i sortida de casa nostra”, ha assegurat Truyol. “Volem una ciutat per a ser viscuda, i no un parc temàtic desnaturalitzat”.

A més, MÉS-Estimam Palma recorda la necessitat de què les institucions implicades estudiïn la possibilitat de crear una Zona de Control d’Emissions (zones ECA) a la Mar Mediterrània, tal i com proposa l’entitat Aliança Mar Blava. Truyol exposa que “aquesta àrea de control permetria limitar la contaminació de l’aire produïda pels vaixells, i aplicar estàndards més estrictes sobre les emissions per tal de garantir l’equilibri entre la sostenibilitat del sector marítim i la protecció ambiental i social de les poblacions costaneres del Mediterrani”.

Neus Truyol: “l’acord assolit amb les navilieres és voluntarista. Exigim més sobirania per decidir sobre les portes d’entrada i sortida de casa nostra”

Aquesta àrea ECA ja existeix en altres costes sobretot del nord d’Europa i Nord Amèrica, i permet exigir característiques tècniques i ambientals als vaixells, com per exemple: construcció posterior al 2011, que funcionin amb gas natural, instal·lació de sistemes de tractament d’aigües residuals i sistema de reducció de residus, entre d’altres.

Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email