Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Els serveis socials de l’Ajuntament de Palma varen atendre gairebé 10.300 persones sense cita prèvia en 2021

Palma, 24 de gener de 2022.- L’àrea de Benestar de l’Ajuntament de Palma ha atès 10.282 persones sense cita prèvia després de la posada en marxa de l’OAC (Oficina d’Atenció Ciutadana) Social ara fa un any. Aquesta oficina, on hi fan feina quatre treballadors socials, és un dels serveis del nou model d’atenció social, el qual es va posar en marxa l’any passat, ha servit per garantir una resposta immediata per part dels serveis socials, llevar llistes d’espera i agilitzar els tràmits burocràtics i les primeres atencions a la ciutadania.  

A part d’atendre gairebé 10.300 persones, l’OAC Social ha emès 4.659 informes de vulnerabilitat al llarg de 2021. Cal recordar que aquest informe és cabdal perquè les famílies en situació de necessitat puguin accedir a prestacions socials com l’Ingrés Mínim Vital (IMV) i la Renda Social Garantida (RESOGA), així com per aconseguir el bo social per al llum, tenir accés a la recollida d’aliments o demanar ajudes de lloguer. D’aquesta manera, un 45% de les persones que han acudit a l’OAC Social, han obtingut aquest informe sense haver de demanar cita prèvia i obtenir-ho amb agilitat.

L’OAC Social es va posar en marxa fa un any i durant aquest temps ha agilitzat els tràmits burocràtics i les primeres atencions

D’altra banda, 1.700 persones (un 16%) han estat derivades a una cita als serveis socials després de contactar amb l’OAC Social, i 2.373 (un 23%) han acudit a l’oficina per rebre informació i orientació.

Els dos mesos d’una demanda més gran de servei per part de l’OAC Social varen ser febrer (1.184 persones) i març (1.204 persones), mentre que desembre va ser el mes que menys persones s’hi varen acostar (557).

Aquesta oficina també ha emès 4.659 informes de vulnerabilitat els darrers dotze mesos.

“L’OAC Social va néixer per donar resposta immediata i no carregar els centres municipals de serveis socials”, ha explicat durant la roda de premsa el tinent de batle de Cultura i Benestar Social, Antoni Noguera, qui ha destacat l’agilitat amb la qual les persones que necessiten un informe de vulnerabilitat per accedir a prestacions el poden tramitar.  “Hem atès més de 10.000 persones que abans anaven als centres municipals de serveis socials. Això significava una càrrega molt important de burocràcia que feia més difícil la feina important que és la de procés psicosocial amb les famílies”, ha afegit.

Noguera també ha recordat que l’Ajuntament de Palma ha estat reconegut pels professionals dels serveis socials recentment per ser el consistori de l’Estat que dona les ajudes econòmiques de manera més àgil.

Per la seva part, la coordinadora general de Benestar Social, Catalina Trobat, ha recordat que els serveis socials atenien aproximadament 5.000 famílies a l’any abans de la pandèmia, mentre que l’any 2020 se’n varen atendre 12.000. A més, Trobat ha remarcat que el canvi de model en els serveis socials ha permès “fer un triatge” i distingir les famílies que necessiten un acompanyament de les que cerquen una informació puntual o ajuda per enllestir un tràmit burocràtic.

Els serveis socials varen atendre 9.000 famílies el 2021, a les quals s’han d’afegir les quasi 10.300 que han recorregut a l’OAC Social.

Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email