Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

MÉS-Estimam Palma recorda al PP que una condició de la modificació del Pla de Ports és que no hi hagi cap increment de passatgers o creuers

Palma, 12 de març de 2022.- MÉS-Estimam Palma assegura que la modificació del Pla de Ports es basa amb l’obertura i la connexió de la ciutat amb la mar, creant una gran plaça devora l’oratori. El partit ecosobiranista recorda que el Partit Popular de Mateu Isern va projectar un mercat gastronòmic als dos edificis que hi havia devora l’oratori i que ara l’edificabilitat es traslladarà al Moll de Paraires. En aquest nou indret, una condició per a la possible ampliació de serveis serà que no hi hagi cap increment de passatgers o creuers. A més, MÉS-Estimam Palma referma la seva aposta per regular el número de creuers a dos al dia i un màxim de 6.000 passatgers, alhora que torna a considerar “insuficient” la proposta del PSOE i la Conselleria de Turisme sobre el nombre de creuers que poden arribar-hi.

“El port ha de tenir una funció de comunicació, no de més oci vinculat al monocultiu turístic com pretenia el PP de Mateu Isern amb la construcció d’un mercat gastronòmic als dos edificis que hi havia devora l’oratori”, ha afirmat la regidora de Model de Ciutat, Habitatge Digne i Sostenibilitat i portaveu municipal de MÉS-Estimam Palma, Neus Truyol.

Neus Truyol: “Allà on el Partit Popular de Mateu Isern va projectar un mercat gastronòmic hi haurà una gran plaça que connectarà Palma amb la mar. El port ha de tenir una funció de comunicació, no una funció d’oci que competeixi amb el teixit comercial de la ciutat” .

Truyol ha recordat que, amb l’arribada del pacte progressista el 2015, es van iniciar converses amb Autoritat Portuària per deixar de banda el projecte del mercat gastronòmic que havia projectat el govern d’Isern. “Al final es va arribar a un acord amb Autoritat Portuària per esbucar els dos edificis i transformar-los en una gran plaça que connecti la ciutat amb la mar”, ha explicat. D’aquesta manera, segons Truyol, s’havia de traslladar l’edificabilitat i es va considerar que el lloc més adient seria el Moll de Paraires. Tanmateix, la portaveu ecosobiranista ha recordat que “la possible ampliació de serveis que pugui suposar aquest trasllat ve condicionada al fet que no suposi, en cap cas, un increment de passatgers o creuers”.

De fet, Truyol ha reiterat que “des de MÉS-Estimam Palma” es manté “la nostra voluntat de limitar i reduir el nombre de creuers i creueristes que arriben a Palma”. “El turisme de creuers suposa una massificació turística i un impacte mediambiental important per a la ciutat i facilita el canvi del teixit comercial local enfocat al turista de creuers i no al resident. Per aquest motiu, és imprescindible limitar a la baixa el nombre de vaixells que han arribat a Palma en els darrers anys”, ha reiterat la portaveu ecosobiranista.

El partit ecosobiranista referma la seva aposta per regular el número de creuers a dos al dia i un màxim de 6.000 passatgers, alhora que torna a considerar “insuficient” la proposta del PSOE i la Conselleria de Turisme

En aquest sentit, des de MÉS-Estimam Palma encara es considera “insuficient” la proposta del PSOE i la Conselleria de Turisme sobre el nombre de creuers que poden arribar-hi i es continua apostant per regular el seu nombre a dos al dia i un màxim de 6.000 passatgers.

A més, el partit ecosobiranista planteja que les institucions implicades estudiïn la possibilitat de crear una Zona de Control d’Emissions (zones ECA) a la Mar Mediterrània, tal i com proposa l’entitat Aliança Mar Blava. Segons Truyol, “aquesta àrea de control permetria limitar la contaminació de l’aire produïda pels vaixells, i aplicar estàndards més estrictes sobre les emissions per tal de garantir l’equilibri entre la sostenibilitat del sector marítim i la protecció ambiental i social de les poblacions costaneres del Mediterrani”.

Aquesta àrea ECA ja existeix en altres costes sobretot del nord d’Europa i Nord Amèrica, i permet exigir característiques tècniques i ambientals als vaixells, com per exemple: construcció posterior al 2011, que funcionin amb gas natural, instal·lació de sistemes de tractament d’aigües residuals i sistema de reducció de residus, entre d’altres.

Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email