Palma, 25 d’abril de 2024.– MÉS per Palma proposa recuperar la gestió pública del port de Calanova i restablir la seva Escola Pública de Vela per fer-la més assequible.
La portaveu de MÉS per Palma, Neus Truyol, ha explicat que “la privatització del Port de Calanova de l’any 2013 va provocar una greu controvèrsia, del tot innecessària si s’hagués optat per continuar amb un model de gestió pública. La pujada de preus dels amarraments, que va expulsar embarcacions de tota la vida; la gestió privada de l’escola de vela, que va reduir el seu vessant social; i les irregularitats de l’adjudicació, són exemples clars de com el PP gestiona quan governa: privatització del què és públic i afavoriment del negoci dels seus amics”
Cal recordar que va ser la Conselleria de Turisme i Esports del govern Bauzá, dirigida per Carlos Delgado, la que decidí privatitzar aquest antic port públic. L’equip de la Conselleria estava format per Jaime Martínez (DG de Turisme i actual batle de Palma) i Antonio Deudero (DG de Ports i actual regidor de Mobilitat). Onze anys després la Fiscalia demana a Delgado un any de presó per irregularitats en aquell procés d’adjudicació, ja que sosté que l’antic conseller del PP va afavorir la societat Port Olímpic Calanova perquè guanyàs el concurs de privatització del port esportiu, afavorint el seu amic Carlos Gelabert. La mateixa Fiscalia assegura que Gelabert i el seu soci varen guanyar més de 700.000 euros amb el concurs de Calanova.
Truyol ha recordat que després que Delgado dimitís va ser l’actual batle de Palma, Jaime Martínez, qui va ocupar el càrrec de Conseller. En aquest sentit, ha declarat que “és evident que Jaime Martínez i Antonio Deudero varen ser còmplices de la privatització del Port de Calanova. Ara els donam l’oportunitat de demanar disculpes a la ciutadania i de contribuir a recuperar la gestió pública d’aquest port de Palma”.
“El cas de Calanova presenta totes les característiques negatives que defineixen el PP quan governa. Privatitzacions que augmenten els preus, serveis només per als qui els poden pagar i possible corrupció. Com a resultat, un port que abans era públic i que oferia preus assequibles, amb una escola de vela i uns amarraments utilitzats principalment per veïnats de la zona, ara és privat. Tenim un cas de presumpta corrupció i una gestió privada que expulsa els veïnats i les seves famílies d’un lloc que abans era de tots.”
“Tot això és indignant”, ha recordat Truyol, “perquè l’Escola de vela pública feia més accessible aquest esport. Òbviament, amb la privatització pujaren els preus i això expulsà els veïns. També va acabar amb un lloc de trobada per a la barriada. Només amb la recuperació pública del port es podrà recuperar allò que el PP va destruir”, ha conclòs Truyol.