Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

MÉS alerta del col·lapse viari: el PP condueix Palma i Mallorca cap al caos

Palma, 15 de maig  de 2025– El PP condueix Palma i Mallorca cap al caos circulatori. Ahir mateix, un treballador de Son Espases va tardar gairebé una hora a arribar-hi des de Marratxí, trenta minuts més del que era habitual fa només dos anys. Milers de persones pateixen cada dia un col·lapse viari mai vist a Palma, amb fins a 180.000 vehicles diaris a la Via de Cintura segons dades publicades recentment. És un embós permanent que genera contaminació, estrès i accidents.

El Partit Popular va prometre resoldre-ho. Dos anys més tard, la situació no ha fet més que empitjorar i això demostra el fracàs de les seves promeses. “Estam parlant de polítiques com l’augment de velocitat a la Via de Cintura, la creació de nous carrils i la retallada del carril Bus-VAO, que demostren la incapacitat del Partit Popular per governar i per gestionar el col·lapse. És més, aquestes mesures, unides a l’estora vermella que el PP posa al creixement descontrolat del turisme i als cotxes de lloguer, ens estan duent a tots al caos”, ha afirmat Miquel Àngel Contreras, regidor de MÉS per Palma

Un model fallit i perillós

Segons Contreras, “el PP ha triat governar per a les multinacionals del turisme, no per a la gent que viu aquí. Han deixat Palma més col·lapsada que mai i no tenen ni idea de com revertir-ho. MÉS denunciam que el trànsit no és un problema tècnic, és el símptoma d’un model massificador que posa els interessos privats per davant del benestar comú. Exigim una reacció política immediata”.

El Consell tampoc fa els deures

El portaveu de MÉS al Consell, Jaume Alzamora,  ha remarcat que el pacte PP-VOX ha rebutjat fins ara aplicar una taxa als vehicles que arriben de fora i en dos anys ha estat incapaç d’aprovar una proposta per limitar l’entrada de vehicles a l’illa.

Alzamora ha assegurat també que fins ara Galmés només ha adoptat mesures per fomentar l’ús del cotxe privat, i ha recordat que el Consell ja és responsable de la gestió de les carreteres, els camins i el territori. Per això, “la millora de la mobilitat passa inexorablement per assumir les competències en matèria de transport terrestre”.

 “Només d’aquesta manera el Consell podrà dissenyar i executar de manera ordenada i global un sistema públic de transport que integri, a més, la xarxa de Serveis Ferroviaris de Mallorca”, ha continuat Alzamora, que considera que també ha de servir per disposar d’un transport públic “regular i de qualitat durant tot l’any, que no estigui pensat només per als turistes i que sigui una alternativa real per a la població resident a l’illa”.

Les propostes de MÉS per revertir el caos

·        Declarar el col·lapse viari com una emergència urbana i ambiental.

·        Limitar tant l’entrada de vehicles a Mallorca amb una taxa reguladora com la seva circulació pel centre urbà de Palma.

·        Implantar accessos intel·ligents a Palma i restringir el seu pas fins al centre.

·        Ampliar la xarxa de transport públic intermodal i millorar-ne les freqüències.

·        Crear nous carrils bici segurs, nous aparcaments dissuasius i aplicacions per compartir cotxe.

MÉS, alternativa a l’immobilisme del PP

“Davant la paràlisi, la irresponsabilitat i les receptes fallides del PP, MÉS per Palma es presenta com l’alternativa real per transformar la mobilitat de la ciutat. Apostam per una Palma que no es col·lapsi cada matí, que protegeixi la salut, que faciliti els desplaçaments a peu, en bici o en transport públic. Aquest és el nostre compromís”, ha conclòs Contreras.

Pots llegir aquí la moció

Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email