El consell d’administració de l’empresa municipal ha donat avui el vistiplau als plecs de condicions tècniques i administratives per un valor de 30 milions d’euros
Aquesta primera fase, finançada a través del BEI, suposarà la renovació del 50% de vehicles de los flota per altres impulsats amb gas natural
Palma, 30 de gener de 2018.- El consell d’administració de l’Empresa Municipal de Transports de Palma (EMT) ha aprovat avui l’inici del procés per a l’adquisició de 95 busos nous de l’EMT per un valor de 30 milions d’euros. Aquesta primera fase, finançada pel Banc Europeu d’Inversions (BEI), suposarà la renovació de la meitat de les unitats que integren la flota del servei públic de transport municipal. Els vehicles nous, impulsats a gas natural, permetran reduir de manera considerable l’emissió de gasos i partícules contaminants a l’atmosfera.
El consell d’administració ha donat el vistiplau als plecs de condicions administratives i tècniques que permetran iniciar la renovació de la flota de l’EMT. Les ofertes es podran presentar fins a finals de març i la previsió és que el contracte es pugui adjudicar a finals d’abril. D’aquesta manera, els primers busos arribaran a finals de 2018. L’operació de renovació de flota compta amb el finançament de 30 milions d’euros del BEI.
La flota de l’EMT es compon de 177 autobusos, dels quals 95 (53%) tenen entre 15 i 17 anys. La primera fase permetrà renovar 95 busos, els més antics, que tenen entre 17 i 18 anys, dels quals vuitanta-un són de 12 metres i 14, articulats de 18 metres. Els nous busos seran de gas natural, un fet que permetrà reduir l’emissió de gasos i partícules contaminants a l’atmosfera.
Una altra de les novetats és que el finançament també permetrà construir una gasinera a les cotxeres de l’EMT. A més, es renovarà el Sistema d’Ajuda a l’Explotació (SAE) i s’actualitzarà la tecnologia de comunicacions entre vehicles i control de cotxeres i la renovació total de la tecnologia d’equipament de validació i venda en vehicles. Per últim, la renovació potenciarà la substitució dels vehicles de 12 metres, pels de 18 metres per, així, guanyar en un 35% més de capacitat, a més d’estalviar combustible i manteniment i tenir un menor número de busos complets.