Palma, 17 d’abril de 2020.- La regidora de l’àrea de Model de Ciutat, Habitatge Digne i Sostenibilitat, Neus Truyol, alerta que reprendre l’activitat econòmica lligada a la construcció i el sector industrial pot suposar un rebrot si no es garanteixen les mesures de prevenció contra el COVID-19.
Després que el govern espanyol hagi autoritzat a reprendre l’activitat de la construcció des del passat dilluns, la regidora manifesta preocupació perquè pugui suposar posar en perill les mesures de contenció de la propagació del virus.
“Els treballadors estan exposats a fer feina en condicions que moltes vegades impedeixen garantir les normes de distància entre ells, per exemple. Per això, instam a les empreses constructores a ser rigoroses en el compliment de les recomanacions en matèria de prevenció i protecció contra el COVID-19 i garantir la seguretat i salut dels seus treballadors. El primer són les persones”.
Neus Truyol: “Tot i que s’ha permès reprendre l’activitat de la construcció, estam parlant de persones i el primer és la seva seguretat”
La regidora apel·la a la responsabilitat dels promotors de les obres en curs per aplicar les pautes d’actuació per garantir la seguretat i salut pública que recomanen les instàncies sanitàries, tant els protocols del Ministeri de Sanitat com el del Govern davant aquesta situació d’emergència.
D’altra banda, la regidora recorda que l’àrea manté la seva activitat de forma telemàtica principalment. “Som servei essencial en relació a l’atenció ciutadana, l’atenció especialment important de l’Oficina Antidesnonaments, l’atenció a emergències en el servei d’inspecció d’edificis i la tramitació de llicències i expedients”. La regidora destaca la feina que estan fent tots els funcionaris i funcionàries per tirar endavant les objectius de cada departament. “L’àrea de Model de Ciutat no ha aturat en cap moment la seva activitat, i mostra d’això és la continuïtat en la celebració dels Consell de Gerència d’Urbanisme”.
El Consell de Gerència i els departaments de l’àrea mantenen l’activitat de tramitació administrativa per garantir el servei públic essencial
Aquesta setmana dos serveis s’han posat en marxa relacionats amb la reactivació de l’activitat de la construcció. Per una part, les certificacions de final d’obra i els zeladors. En aquest segon cas, recordar que la competència per a inspeccionar les qüestions relacionades amb mesures de seguretat i prevenció laboral corresponen a la COnselleria de Treball. Així i tot, “la tasca important dels zeladors que es posa en marxa, conjuntament amb la col·laboració de la Policia Local, és la d’atendre les denúncies ciutadanes, inspeccionar el compliment de les ordres de suspensió d’obres i el compliment de les llicències atorgades”.
Al mateix temps, per mantenir el ritme de tramitació, Neus Truyol insta a les empreses que tenguin expedients d’obres i activitats ja iniciats a continuar els tràmits via telemàtica. O bé per la seu electrònica de l’Ajuntament o bé pel portal estatal ORVE.
“L’Ajuntament està millorant cada dia les eines informàtiques per adapatar-nos a la situació excepcional però també per consolidar la implantació de l’administració electrònica”, afirma Truyol.
En aquest sentit, anuncia que la setmana vinent s’enviarà als col·legis professionals i estarà disponible a través de la pàgina web una guia d’instruccions per facilitar la realització del tràmit telemàtic.