Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

La nova Oficina d’atenció presencial de Benestar Social ha atès més de 3 mil persones el primer trimestre de 2021

Palma, 21 d’abril de 2021.- L’àrea de Benestar Social va posar en marxa a principis d’enguany un nou servei: l’Oficina d’atenció presencial, que el primer trimestre del 2021 ha atès més de 3.013 persones. Es tracta d’un equip d’atenció de serveis socials sense cita prèvia que respon les demandes socials urgents que no requereixen de l’existència d’un expedient obert a un centre de serveis socials municipals.

“La COVID-19 ha fet  augmentar de manera sobtada la pobresa i el risc social i ha accentuat les situacions de vulnerabilitat preexistents”, ha incidit la coordinadora General de Benestar Social. Una situació que és reflectida en el creixement exponencial de les demandes d’ajuts per cobrir necessitats bàsiques al sistema de serveis socials. A més, Trobat ha explicat que el context ha pressionat els serveis socials comunitaris bàsics amb l’augment imprevist de les funcions (sobretot d’informes previs per a l’accés a prestacions, rendes o recollida d’aliments a entitats).

És en aquest context d’elevada pressió dels centres de serveis socials, quan des de l’àrea de Benestar Social sorgí la iniciativa de crear aquesta oficina d’atenció directa, ràpida i àgil. “Així, atenem aquestes demandes de manera urgent i presencial. És un punt  d’atenció directe sense cita prèvia a serveis centrals, situada a la planta baixa de l’edifici municipal d’avinguda Gabriel Alomar 18”, ha afegit la coordinadora.

S’hi pot acudir els matins de dilluns a divendres i de 9h a 14h per a sol·licitar informació de serveis socials, l’emissió de certificats de vulnerabilitat per recollir aliments a les entitats de distribució, informes d’accés a prestacions garantides com la Renda Social Garantida o Ingrés Mínim Vital, entre d’altres.

Adjuntam les dades d’atenció del primer trimestre de l’equip OAC SOCIAL:

  GENER FEBRER MARÇ TOTAL
PERSONES ATESES 625 1184 1204 3013
INFORMACIONS 125 233 240 598
CERTIFICATS I INFORMES 312 592 602 1506
GESTIONS DE SERVEIS  SOCIALS 63 123 120 306
DERIVACIONS A TREBALLADORA SOCIAL 93 177 181 451
ALTRES INFORMACIONS 32 59 61 152

Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email