Palma, 27 d’agost de 2021.- El Servei municipal de menjar a domicili de Palma, gestionat per Creu Roja, es troba en constant millora per cobrir totes les necessitats nutricionals diàries dels usuaris i usuàries del programa i oferir un menú de qualitat i saludable.
Per això i gràcies a Medirest, la marca per al sector sociosanitari de Compass Group, empresa encarregada del càtering del servei, s’han introduït noves receptes per ampliar i millorar l’oferta gastronòmica. L’objectiu és adaptar-se a l’àmbit social i a les necessitats concretes dels usuaris i usuàries i poder-los oferir noves propostes.
Actualment el servei atén més de 500 persones a Palma en el marc d’aquest programa gestionat per la Creu Roja
Entre els nous plats que s’han introduït al menú destaquen l’hamburguesa de salmó amb salsa tàrtara i verdures; el bacallà amb hummus, ceba caramel·litzada i espinacs, i l’arròs amb pota i carxofes. De manera puntual els usuaris també han pogut tastar els tallarins de lluç i mongetes estofades amb xistorra de mar. Aquestes receptes formen part del projecte Fish Revolution de Scolarest, marca per al sector educatiu de Compass Group, que juntament amb el xef Ángel León i Pescanova, ofereixen plats on el peix en diferents textures és el protagonista.
Hamburguesa de salmó amb salsa tàrtara i verdures; bacallà amb hummus, ceba caramel·litzada i espinacs, i arròs amb pota i carxofes són algunes de les noves propostes del menú
Actualment el programa de menjar a domicili de Palma dona assistència a unes 500 persones majors de 65 anys sense familiars que els puguin ajudar, que tenguin greus dificultats físiques i/o econòmiques, a més de persones amb discapacitat. Un programa que respon a la necessitat de mitigar la pèrdua d’autonomia de persones amb un cert grau de dependència i amb problemes per fer-se el menjar, i que té com a objectiu afavorir l’autonomia de l’usuari i la permanència al seu entorn habitual.
“Aquest és un servei imprescindible per a l’àrea de Benestar Social i ens complau continuar fent feina per oferir el millor servei possible”, ha dit la coordinadora general de Benestar, Catalina Trobat. “Des de la Creu Roja mantenim una comunicació permanent amb les persones majors beneficiàries per tal de poder-les oferir un servei de qualitat adaptat a les seves necessitats. Després d’introduir a poc a poc aquests nous plats, la valoració ha estat molt positiva”, ha explicat Pilar Díaz, coordinadora del servei municipal de menjar a domicili. El director de Seniors & Social, Educació i Seral de Compass Group Espanya, Joan Vergès destaca “la importància d’acompanyar els col·lectius més vulnerables i a tots aquells que hi fan feina. Amb la seva col·laboració seguim i seguirem millorant”.