Palma, 30 de novembre de 2021,- L’Ajuntament de Palma celebra avui el Dia Mundial de les Ciutats Educadores amb dues propostes lúdic-educatives. Les activitats s’emmarquen al programa engegat per l’àrea d’Educació i Política Lingüística que començaren el passat dilluns dia 27 de novembre fins al divendres 10 de desembre i que inclou prop d’una dotzena de propostes.
Concretament, aquest matí la Societat Balear de Matemàtiques ha celebrat una jornada de matemàtiques al carrer. Aquesta proposta ha tingut dos escenaris: el teatre Catalina Valls i Can Balaguer. Ambdós endrets tenien un eix comú: les matemàtiques enteses des d’un vessant educatiu i lúdic. D’aquesta manera, al llarg de tot el matí, els alumnes d’educació secundària que han visitat el teatre han gaudit de la màgia algebraica, mentre que a Can Balaguer s’ha fet un conta contes de matemàtiques adreçat a alumnes de tercer i quart d’educació primària.
Les activitats continuaran avui capvespre a tres col·legis de la ciutat: CEIP Jafuda Cresques, CEIP Secar de la Real i CC Sant Francesc d’Assís, on es desenvoluparà la proposta “No deixam ningú enrere”, dirigit a alumnes de tercer i de quart d’educació primària.
L’objectiu d’aquestes activitats és potenciar la participació i la dinamització de la gran comunitat educadora de la ciutat. De fet, Palma és una de les primeres ciutats que es va sumar a fer xarxa tant en l’àmbit estatal com internacional. És per aquest motiu que al voltant d’aquesta data se celebren tot un conjunt d’activitats educatives que visibilitzen la feina educativa que s’ofereix al nostre municipi.
Aquest any se celebra el 30è aniversari de l’Associació Internacional de Ciutats Educadores, i el 2022 se celebraran els quaranta anys de la Palma Educa.
Dia Internacional de la Ciutat Educadora.
El Dia Internacional de la Ciutat Educadora és una celebració en l’àmbit mundial que té com a objectiu crear consciència sobre la importància de l’educació i fer visible el compromís dels governs locals per situar-la com a vector generador de benestar, convivència, prosperitat i cohesió social.
Tenint en compte la Carta de les Ciutats Educadores, la ciutat no és un element neutre, sinó que és el fruit dels seus ciutadans que l’han construït al llarg de la història, la continuen construint i la projectaran en el futur.
El concepte ciutat educativa explica tres dimensions que es combinen:
1. La ciutat com un context o un entorn educacional: “aprendre a la ciutat”.
2. Entendre la ciutat com un vehicle d’aprenentatge: aprendre de la ciutat”.
3. La ciutat com a contingut, com objecte educatiu en si mateix: “aprendre i conèixer la ciutat”.