Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Palma no es pot vendre al luxe tacat de sang

Palma, 30 de maig  de 2025 – Palma no es pot vendre al luxe tacat de la sang de civils innocents. L’Ajuntament de Palma, governat pel Partit Popular, ha cedit el Castell de Bellver a la multinacional del luxe Louis Vuitton per fer-hi tres desfilades i sopars exclusius. El preu? 175.000 euros. El cost real? La pèrdua de dignitat col·lectiva, la privatització d’un espai públic icònic i la complicitat amb interessos tacats pel genocidi

El luxe no pot tapar el sofriment

El CEO de Louis Vuitton, Bernard Arnault, ha realitzat inversions milionàries en empreses israelianes de ciberseguretat, com Wiz, en plena escalada bèl·lica a Palestina. Aquestes empreses són una part fonamental de l’aparell tecnològic israelià que sustenta tant la vigilància com l’ofensiva militar i el genocidi de Gaza.

Mentrestant, més de 35.000 palestins han estat assassinats, la majoria dones i infants. Milers de famílies han estat desplaçades. La comunitat internacional observa amb horror la destrucció de barris sencers i d’hospitals. En aquest context, Palma no pot ser l’aparador d’una marca que s’enriqueix alhora que contribueix a aquest patiment i a aquesta barbàrie.

“El batle Martínez ha convertit Bellver en un decorat de luxe, mentre a Gaza es compten els cossos davall les ruïnes. El PP no només ven la ciutat, sinó que la col·loca al servei dels que es lucren amb les massacres. És immoral i intolerable”, ha denunciat Neus Truyol, portaveu de MÉS per Palma.

Patrimoni públic, tancat a la ciutadania

Per fer possible l’acte, el recinte ha estat blindat: s’hi ha prohibit fer fotos, s’hi han col·locat tanques i se n’ha privatitzat temporalment l’accés. El Castell de Bellver ha estat segrestat pel màrqueting del privilegi.

“Mentre la ciutat es col·lapsa i les famílies no poden pagar ni el lloguer ni l’escoleta dels seus infants, el batle Martínez tanca Bellver per fer-hi lluir diamants. Una vegada més, governa per a una minoria que ho té tot, i ignora la majoria que no arriba a final de mes”, ha afegit Truyol.

MÉS per Palma exigeix explicacions i responsabilitats

La formació demana la publicació íntegra del conveni signat amb Louis Vuitton, una moratòria sobre la cessió de patrimoni públic a multinacionals i un compromís explícit de no col·laborar amb marques vinculades a la vulneració dels drets humans i que financien l’Estat genocida d’Israel.

“No és una qüestió estètica. És ètica. No es pot construir una ciutat lliure i justa mentre es fa el joc al luxe construït sobre el patiment d’altres pobles. Bellver ha de ser de totes i per a totes. I avui, no ho és”, ha conclòs Truyol.

Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email