Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

MÉS per Palma proposa impulsar una xarxa de corredors verds per transformar la mobilitat que el PP manté estancada

Palma, 24 de novembre de 2025.– MÉS per Palma presenta una proposta ambiciosa per iniciar la transformació verda de la ciutat a través d’una xarxa de corredors verds que connectin barris, escoles i eixos principals. La formació lamenta que el PP continuï apostant per un model que prioritza el vehicle privat i que no resol els reptes de mobilitat, salut i benestar que afronta Palma.

Miquel Àngel Contreras, regidor de MÉS per Palma, ho resumeix així: “Nosaltres proposam un camí clar cap a una Palma més humana. El PP prefereix mantenir les dinàmiques de calor, embossos i contaminació als carrers.”

Corredors verds que cusin barris i donin vida als carrers

MÉS per Palma ha registrat una proposició que té com a objectiu crear una xarxa de corredors de mobilitat, que inclourien rutes verdes, segures i accessibles per a vianants i ciclistes. Aquestes donarien prioritat als busos, mitjançant carrils busos en els trams més col·lapsats. A més, estarien connectades amb carrils bici protegits i incorporarien al llarg del seu recorregut estacions de BiciPalma i aparcaments per a bicicletes devora les aturades de bus, per tal fomentar la intermodalitat.

Aquests corredors també fomentarien la mobilitat a peu a través de l’ampliació de les voreres; de la plantació d’arbres per crear zones contínues d’ombra; i de punts de descans dotats de bancs i de fonts d’aigua. A més, comptarien amb una senyalització clara i orientativa de les distàncies existents entre els diferents punts del recorregut.

Per començar a aplicar aquest projecte, MÉS proposa una prova pilot al llarg del traçat de la línia 40, ideal per implantar-lo ja que travessa Palma de manera horitzontal i connecta una gran diversitat de barris. Aquesta ruta uneix el Palau de Congressos (Nou Llevant) amb la plaça del Progrés, passant per eixos tan significatius com Manuel Azaña, Ricardo Ortega, Jacint Verdaguer; i per barris tan poblats com Pere Garau, Plaça de Toros, Bons Aires o Santa Catalina; zones que compten amb moltes escoles, centres de salut i comerços. 

Contreras destaca el sentit transformador del projecte: “Tenim l’oportunitat d’estar a l’alçada d’altres ciutats europees aplicant fórmules innovadores. Palma pot ser líder en mobilitat sostenible si l’Ajuntament posa voluntat política, però el PP prefereix quedar ancorat al passat.”

Palma necessita més ombra, més seguretat i menys cotxes

La realitat actual de Palma és evident: els carrers estan saturats, el transport públic és lent i està embossat en determinats trams, moltes voreres són estretes i molts de carrers encara estan sense ombra en plena emergència climàtica. MÉS per Palma considera que la ciutat no hauria de continuar depenent tant del cotxe privat per als desplaçaments quotidians. Palma demana auxili: pateix un excés de trànsit, de contaminació i de calor. Els corredors verds són una necessitat de salut pública i de benestar col·lectiu”, afirma Contreras.

“Palma té tot el potencial per ser una ciutat mediterrània viva, fresca i que camina. Només cal valentia per fer el primer pas. I MÉS per Palma està preparada per fer-lo”, ha conclòs Contreras.

Pots llegir aquí la moció

Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email