24/2/2025- MÉS per Palma denuncia la greu irresponsabilitat de l’equip de govern del Partit Popular després d’anunciar el desallotjament de l’antiga presó de Palma, deixant prop de 200 persones en situació de vulnerabilitat al carrer sense cap alternativa clara. És una deixadesa de funcions intolerable. No es pot expulsar 200 persones en risc d’exclusió social i esperar que siguin altres institucions qui assumeixin una responsabilitat que és exclusiva de l’Ajuntament. “La política no és anunciar problemes i passar la patata calenta. Governar és assumir responsabilitats. I avui el PP ha decidit fugir-ne”, ha declarat, Neus Truyol, la portaveu de MÉS per Palma.
Els fets: 200 persones expulsades sense pla ni garanties
El regidor Javier Bonet ha anunciat públicament l’expulsió de prop de 200 persones sense haver concretat quin serà el seu destí. Sense pla alternatiu. Sense acord institucional. Sense garanties. Això suposa trencar la lleialtat institucional, imprescindible davant problemàtiques tan complexes com el sensellarisme. No es pot actuar de manera unilateral i, després, mirar cap al Bisbat, l’Autoritat Portuària o l’exèrcit perquè assumeixin allò que el PP no vol gestionar. “Anunciar un desallotjament sense alternativa és condemnar persones vulnerables a la intempèrie. Això no és gestió, és improvisació i és deshumanització”, ha denunciat la portaveu de MÉS per Palma.
La responsabilitat política: el fracàs del PP davant l’emergència habitacional
El sensellarisme a Palma no és un fenomen aïllat. Té molt a veure amb l’escalada desorbitada del preu de l’habitatge, que cada vegada expulsa més persones del mercat residencial. I davant aquesta realitat, el Partit Popular no està fent absolutament res. En lloc d’impulsar polítiques valentes d’habitatge, el PP opta per desallotjar i invisibilitzar el problema. En lloc de liderar solucions, genera conflictes institucionals.