Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

PSIB-PSOE, MÉS per Palma i Unides Podem planten cara al PP per salvar l’educació 0-3

Palma, 28 d’abril de 2026 – PSIB-PSOE, MÉS per Palma i Unides Podem han anunciat en roda de premsa  la presentació  d’una moció conjunta per fer front a la degradació del sistema d’educació 0-3 anys a Palma. Assenyalen el govern del PP com a responsable d’un deteriorament que ja és estructural i que posa en risc tant la qualitat educativa com la igualtat d’oportunitats dels infants.

Els partits d’esquerres denuncien, també, la manca de gestió que el batle i el seu equip de govern estan duent a terme al Patronat d’Escoles d’Infants. El pressupost del 2025 ha deixat sense executar 2 milions d’euros, dels quals més d’1,3 milions d’euros s’haurien d’haver destinat al funcionament de les escoletes (compra de material didàctic, mobiliari…) i 430.000 a ajudes per a les famílies (txec escolar, ajudes per a l’escolarització i ajudes d’estiu). Precisament, la partida d’ajudes era de 430.000 i no s’ha executat ni un sol euro.

La iniciativa aposta per reforçar el model educatiu del Patronat Municipal d’Escoles d’Infants (PMEI) i garantir una atenció equitativa per a tots els infants, assegurant els mateixos recursos humans i materials tant als centres de gestió directa com indirecta. Alhora, planteja ampliar la xarxa pública amb noves places i reforçar la capacitat del sistema per donar resposta a les necessitats reals de les famílies.

En relació amb els centres externalitzats, la moció estableix el compromís d’estudiar la seva remunicipalització i d’elaborar una proposta planificada i consensuada per avançar cap a la internalització.

Els tres partits d’esquerres a Palma alerten que la situació actual és conseqüència directa de la inacció del govern municipal del PP. La manca de places públiques, el deteriorament de les infraestructures, la insuficiència de recursos i els reiterats incompliments dels acords amb les treballadores han generat una crisi profunda que ja afecta el funcionament ordinari dels centres i la qualitat del servei.

Aquesta degradació no només posa en risc el projecte educatiu del Patronat Municipal d’Educació Infantil, sinó que també debilita la cohesió de la comunitat educativa i suposa un retrocés en drets socials i educatius, incompatible amb els compromisos de Palma com a ciutat educadora i amiga de la infància.

La moció també reclama al Govern de les Illes Balears que compleixi els compromisos adquirits i garanteixi condicions sociolaborals dignes per a les educadores, com a peça clau per sostenir el sistema.

PSIB-PSOE, MÉS per Palma i Unides Podem adverteixen que l’educació de 0-3 anys a Palma es troba en un punt crític i que no actuar de manera immediata pot tenir conseqüències irreversibles. Defensen que garantir una educació infantil pública, digna i de qualitat és una obligació institucional i una aposta imprescindible per al futur de la ciutat. Per tot això, els partits d’esquerres exigeixen al batle que defensi un model 0-3 públic de qualitat.

Comparteix a les teves xarxes!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email