Palma, 7 de maig de 2026.– MÉS per Palma exigeix la dimissió immediata del regidor de Cultura, Javier Bonet, després que elDiario.es hagi revelat que la candidatura de Palma a Capital Europea de la Cultura 2031 no va costar 82.500 euros, com va dir Bonet en roda de premsa el 18 de març, sinó 247.766,45 euros.
Exigim la dimissió de Bonet
“Bonet va mentir a la premsa i a la ciutadania parlant de doblers públics i això és molt greu. Si és capaç de mentir amb els doblers públics amb càmeres a davant, ens demanam què és capaç de fer per darrera. Bonet no pot seguir ni un minut més al seu càrrec, ha de dimitir”, ha afirmat Miquel Àngel Contreras. MÉS reclama també al batle transparència absoluta i la publicació de tots els contractes, factures i despeses reals de la candidatura fracassada.
Només la punta de l’iceberg
Segons la informació publicada, hi ha 59.227 euros en comunicació i marca, 64.625 euros en marxandatge i publicitat, 16.373 euros en viatges a Madrid, Londres, Donosti, Berlín o Brussel·les, 11.475 euros en logística i actes, 17.064 euros en serveis per al comitè d’experts, 46.000 euros del sou del director general Gori Vicens i 33.000 euros adjudicats al grup de comunicació per a un contracte de ràdio. Cal destacar que MÉS per Palma ja va demanar la dimissió de Vicens després del fracàs de la candidatura.
“Ja ho vàrem advertir: els 80.000 euros que anuncià Bonet eren només la punta de l’iceberg. Ara sabem que el cost es triplica i que encara hi pot haver més despesa amagada”, ha denunciat Contreras.
Una candidatura fallida i opaca
MÉS recorda que el mètode de Bonet per Palma 2031 no va superar el filtre de la Comissió Europea, la qual va emetre un informe contundent sobre les mancances de la candidatura. A més, l’article publicat per elDiario.es apunta que encara falten dades sobre altres possibles despeses com viatges no publicats i activitats culturals vinculades a la marca Palma 2031.
“No només han fracassat: han fracassat amagant la factura. El PP ha convertit la cultura en propaganda i ara vol que la ciutadania no sàpiga quant ha costat realment”, ha dit Contreras.
MÉS per Palma tornarà a exigir tota la documentació i adverteix que no permetrà que el govern del PP tanqui aquest escàndol amb silenci. “Palma mereix cultura, no maquillatge. Mereix veritat, no excuses. I avui la primera passa és clara: Bonet ha de dimitir”, ha conclòs Contreras.