<![CDATA[
Normal
0
21
false
false
false
MicrosoftInternetExplorer4
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Tabla normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:”Times New Roman”;
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}
El passat dilluns, 27 de maig, el grup municipal MÉS per Palma ens vam reunir amb un grup de veïnades i veïnats del Molinar per tal de conèixer de primera mà les problemàtiques i propostes de millora del barri.
Les principals problemàtiques i preocupacions que expressaren les veïnades i veïnats foren diverses, i són un clar exemple de l’impacte de les polítiques d’austericidi i de destrucció del territori que aplica el PP.
Les conseqüències de la crisi econòmica i financera també es viuen al Molinar, l’atur, la reducció dramàtica d’ingressos per part de les famílies, la falta d’expectatives de millora d ela situació econòmica de les famílies suposa una precarització important. Un exemple clar és els problemes de pagaments en les comunitats de veïns. Tot i que la solidaritat entre propietaris és evident, alguns es troben que els hi poden tallar l’aigua a tota la finca per impagaments. MÉS denunciam que el PP prioritza pagar una deute il·legítima abans que les persones. No es pot permetre l’abús d’autoritat que vivim, les persones i el medi ambient han de ser el primer!
Així mateix un altre font important de preocupacions és la mobilitat. La proliferació d’una gran oferta d’oci i restauració a la zona de ponent del barri i la zona del Portitxol han provocat un augment de la pressió dels cotxes que volen accedir al nucli. Això provoca major renou a la carretera principal (Carrer Llucmajor) i la primera línia així com problemes d’aparcaments als residents.
El transport públic al Molinar és insuficient, sobretot a hores punta, on els busos passen de llarg sense aturar per recollir gent. Les L30 i L15 no són suficients com estan actualment, la gent sofreix més temps d’espera i les línies estan saturades.
Per altra banda, el passeig del Molinar és disfrutat per moltes famílies, ciclistes, corredors, patinadors,… però a vegades ciclistes i patinadors van sobre el passeig, enlloc d’usar el carril bici adjacent, provocant situacions un tant conflictives amb els vianants. S’han de reduir aquestes situacions i millorar la convivència de tothom que usa el passeig com a lloc d’oci i esport.
El nou accés a l’autopista pel camí Viquet és valorada pels veïnats com un atac al medi rural, un dels darrers al litoral palmesà. Es demana que es replantegi l’obra que ja s’ha iniciat. El Molinar necessita millorar els accessos, però ens diuen que s’ha triat l’alternativa més cara i major impacte al medi rural. Des de MÉS estudiarem les alternatives que proposen les veïnades. Així com treballar per a que Cort prengui mesures per protegir la zona rural del Molinar.
Així mateix es denuncia que l’estètica urbanística de les noves construccions de la primera línia de mar no sempre respecten la tipologia arquitectònica autòctona. Hem de treballar per a que es creïn mesures per mantenir la fisonomia de primera línia.
També ens han denunciat varis abocadors il·legals, que MÉS per Palma denunciarem, com ja estem fent arreu del municipi.
Per altra banda, es va reafirmar l’interès de veïnades i veïnats del barri per mantenir la infraestructura que ara ocupa el SAPS, i que sigui un servei públic, El barri no vol perdre un equipament municipal! Des de MÉS estem treballant per a que així sigui.
Consideram de vital importància mirar de front les problemàtiques reals i cercar alternatives viables i transformadores per sortir de la crisi i canviar el sistema injust actual. Per això és imprescindible cooperar entre veïnats/des, entitats i partits polítics per a que la gent prengui el poder de les seves vides i decidir sobre tot allò que els importa i efecte, tant en la seva vida personal com en la construcció del país que volem. Per això treballam per una democràcia participativa, on la gent i el medi ambient siguin el centre!
]]>