Palma, 14 de febrer de 2024- MÉS per Palma reclama una resposta a les principals problemàtiques que encara el sector del taxi a la nostra ciutat. El Grup Municipal de MÉS a Cort, de la mà del seu regidor Miquel Àngel Contreras, demana “accions decidides per millorar la qualitat del servei que s’ofereix a la ciutadania, així com la sostenibilitat del sector com a transport públic essencial”. En aquesta línia, el regidor ha remarcat que “el servei del taxi és fonamental per a molts ciutadans, per fer trajectes bàsics com desplaçar-se a l’hospital o altres trajectes puntuals. I encara ho és més per a gent amb necessitats especials, com persones amb problemes de visió o de mobilitat. Millorar el servei que s’ofereix a la ciutadania passa per plantar cara als principals reptes als quals s’enfronta el sector”.
El mateix Contreras ha posat de manifest que “les mesures proposades tenen com a objectiu abordar problemes de llarga durada dins el sector del taxi, fomentant un sistema de transport just i eficient per a tots els residents de Palma. El govern del PP i el batle Jaime Martínez han de plantar cara seriosament a aquestes necessitats”.
Segons la formació, algunes de les causes principals que limiten la qualitat del servei i la seva rendibilitat són, entre d’altres, la irregularitat a l’hora de revisar les tarifes, el criteri d’homologació dels vehicles, el preu de les assegurances i del combustible o el manteniment dels vehicles. Contreras ha recordat que “a tot això se li sumen pràctiques il·legals recurrents dels VTC. La Llei de Millora del Servei del Taxi aprovada recentment al Parlament és una primera passa per afrontar totes aquestes qüestions, i ara l’Ajuntament ha de ser valent i prendre mesures”.
Contreras ha recordat que un estudi presentat per l’OCU el 2020 va revelar que les tarifes del taxi a Palma ocupen el quinzè lloc entre les capitals de província d’Espanya. “Seguint la Llei de Millora del Servei del Taxi, ara toca fer un pas significatiu cap a la unificació de les tarifes a tots els municipis. És per això que proposam la creació d’una comissió entre Govern, Ajuntament i sector per avançar en la reestructuració de les tarifes”.
El regidor ha insistit que el procés actual d’homologació de vehicles, regulat pel Reglament Municipal del Taxi, s’ha convertit en una qüestió controvertida entre els titulars de llicències, afectant significativament a la rendibilitat del sector. “La baixa taxa d’homologació de vehicles agreuja els problemes de qualitat del servei. No obstant això, en línia amb la Llei d’Unitat de Mercat, els vehicles homologats en ciutats amb més de 400.000 habitants també podrien ser reconeguts a Palma. A més, es podrien homogeneïtzar les homologacions amb la resta de municipis de Mallorca o seguir exemples com el de Calvià, que ha avançat molt en aquesta qüestió”.
Finalment, els recents esdeveniments han posat de manifest pràctiques il·legals recurrents dins el sector dels VTC. “La direcció general de Mobilitat del Govern Balear i l’Ajuntament de Palma s’estan passant la pilota un a l’altre constantment. El que no pot ser de cap manera és la deixadesa de responsabilitats entre el Govern i l’Ajuntament a l’hora d’afrontar aquestes infraccions”. “Reclamam que es posin a fer feina de manera imminent i es prenguin les accions necessàries per combatre aquestes pràctiques il·legals”. “Els taxistes de Palma reclamen ser tractats amb igualtat de condicions. El taxi és un servei públic que com a tal està regulat amb drets i deures del qual depèn més d’un miler de famílies de la nostra ciutat, i és de justícia estar al seu costat”, ha conclòs Contreras.