Palma, 23 de setembre de 2024 – Els cavalls de les galeres mereixen deixar de patir i ser substituïts per galeres elèctriques. Neus Truyol, portaveu de MÉS per Palma i Guillem Amengual , president de Progreso en Verde, han denunciat el patiment innecessari dels cavalls que encara arrosseguen les galeres a Palma, i han exigit al batle Jaime Martínez i el regidor de Benestar Animal, Llorenç Bauzà, que actuïn immediatament per substituir aquests vehicles per galeres elèctriques. Segons Truyol, “Palma no pot ser l’última ciutat en perpetuar aquesta pràctica arcaica i cruel”
“Patiment o benestar animal?”
Truyol ha destacat que el benestar dels cavalls hauria de ser una prioritat per a qualsevol govern municipal responsable. “No és només una qüestió de benestar animal, és també una qüestió de decència i modernitat. Ciutats com Barcelona o Màlaga han eliminat aquest servei cruel o estan en procés de fer-ho. Volem ser una ciutat que mira cap al futur, o preferim perpetuar l’explotació dels animals?” ha demanat la portaveu de MÉS per Palma. De fet, MÉS ja va impulsar mesures per millorar la situació dels animals com la prohibició del servei en alertes d’altes temperatures o més inspeccions veterinàries, laborals i fiscals a galeristes, entre d’altres.
Aquesta problemàtica ja hauria d’estar resolta
Guillem Amengual, president de Progreso en Verde , ha explicat que l’eliminació de les galeres amb cavalls és una reivindicació històrica que acabaria amb anys d’abusos i denuncies contra la salut dels animals que ha encapçalat la seva organització. “Si el PP i VOX , finalment voten en contra de protegir els cavalls, si més no, demanam quina és la seva alternativa per acabar amb aquest anacronisme”
Mesures concretes: galeres elèctriques i protegir el benestar animal
MÉS per Palma proposa al Ple Municipal substituir els carruatges de cavalls per galeres elèctriques i a reformular la normativa vigent per incloure la retirada de llicències per infraccions greus, establir una edat màxima de servei de 16 anys per als cavalls, i prohibir les galeres en condicions meteorològiques extremes, també en cas de DANA o tempesta. També planteja que els estables compleixin amb els estàndards de benestar animal i iniciar els tràmits per rescatar i extingir les llicències de galeres. “Les galeres amb cavalls tenen els dies comptats, per això proposam accions per una transició, com el rescat de llicències i els vehicles elèctrics. Són fórmules on tothom guanya: els cavalls, els treballadors de galeres i la ciutat.
“Inacció o responsabilitat política?”
Tot i que el plenari de l’Ajuntament de Palma ja va aprovar la transició a galeres elèctriques el 2022, la realitat és que no s’ha avançat en la seva implementació. “El batle Martínez i el regidor Bauzà podrien posar fi a aquesta crueltat. Tant de bo que aquesta vegada no mirin cap a un altre costat, com han fet amb les corregudes bous”, ha conclòs Truyol.